דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

החוק לרכישת דירות בדיור הציבורי יוחזר? "יש הסכמות עם גולדקנופף והאוצר על הארכת חוק רן כהן"

תוקף החוק שמאפשר לדיירים בדיור הציבורי לרכוש בהנחה את דירתם פג בפברואר האחרון, ועד כה נמנע שר השיכון יצחק גולקנופף מלהאריך אותו ואמר שיציג נוסח חדש | לפי ח"כ נעמה לזימי, שיח שהתקיים עם שר השיכון גולדקנופף יאפשר את חידושו בהסכמה

יו"ר יהדות התורה ושר השיכון הרב יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
יו"ר יהדות התורה ושר השיכון הרב יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
דוד טברסקי

ח"כ נעמה לזימי (העבודה), הודיעה על הסכמות עם שר השיכון יצחק גולדקנופף והאוצר בנושא הארכת חוק זכויות הרכישה של דיירי הדיור הציבורי ('חוק רן כהן'), שיאפשרו את הבאתו להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת בשבוע הבא. החוק שמאפשר לדיירים לרכוש את דירת הדיור הציבורי שלהם בהנחה משמעותית, פג בפברואר האחרון ובתגובה לכך, הצעות חוק שונות, ביניהם אחת של לזימי, הציעו לחדשו – אך עד כה נתקלו בהתנגדות הממשלה.

"חידוש חוק זכויות הרכישה של דיירי הדיור הציבורי יעלה להצבעה בהסכמות בשבוע הבא", כתבה לזימי ברביעי האחרון. 'דבר' ניסה לאמת את הדברים מול השר גולדקנופף אך עד כתיבת שורות אלו לא קיבל מענה. בסביבת הח"כים שהעלו את הצעות החוק לחידושו מבקשים להתייחס בזהירות לאפשרות שאכן החוק יעלה להצבעה.

ח"כ נעמה לזימי (צילום ארכיון: דוברות הכנסת)
ח"כ נעמה לזימי (צילום ארכיון: דוברות הכנסת)

עד כה לא פורסם מה הן ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים עם נציגי משרד האוצר ושר השיכון. החשש הוא שתאומץ מסגרת חוק נוקשה יותר, שתפגע באחוז ההנחה לדיירים שיהיו מעוניינים לרכוש את דירתם או תקשיח את הקריטריונים של הזכאים.

ועדת השרים לחקיקה תדון בראשון הקרוב בעמדת הממשלה על הצעות החוק הפרטיו. בסדר היום של הוועדה מופיעות הצעות החוק הפרטיות של מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) ושל קטי שטרית (הליכוד). הצעות אלו זהות להצעות נוספות שהגישו חברי הכנסת, בהן ח"כ לזימי.

בסוף מרץ, הבטיח שר השיכון יצחק גולדקנופף במליאת הכנסת שיגיש הצעת חוק ממשלתית מוסכמת לחידוש חוק הדיור הציבורי, זאת לאחר מחאה מהאופוזיציה ומהקואליציה. חברי הכנסת יינון אזולאי (ש"ס), אליהו רביבו (הליכוד), קטי שטרית (הליכוד), נעמה לזימי (העבודה) ומיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) מחו על כך שביטול החוק יפגע בעשרות אלפי דיירים פוטנציאלים. לאחר שכל אחד מהם הגיש הצעה נפרדת לחידוש החוק, הצליחו להגיע הצדדים להסכמה מול השר על כך שהצעה חדשה תוגש על ידו במהלך חודש מאי, אך הדבר טרם קרה.

לפני שבועיים, טענו נציגי האוצר בדיון ועדת הנגב והגליל על כך שחוק פגע במלאי הדירות, וכעת משהוא בוטל, המלאי צפוי להתחדש בקצב מהיר. מדובר בעמדת משרד האוצר מזה שנים, שהתנגד בחריפות לחידוש החוק. גם השר גולדקנופף התייחס בשליליות לחוק בינואר האחרון, וטען שהוא הגורם המרכזי לדילול מלאי הדירות.

חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה), נחקק על ידי חבר הכנסת לשעבר רן כהן ב-1998, במטרה לאפשר לדיירים לרכוש את דירתם בהנחה משמעותית, שתיגזר מכמות השנים שהם גרים בדירה. החוק התחיל להיות מיושם רק לפני כעשור, לאחר שבג"ץ כפה על הממשלה להוציא אותו לפועל. על פי דוחות משרד האוצר, מיום יישום החוק עד סוף שנת 2021 נמכרו מעל 11.3 אלף דירות בהנחה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!