דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
22.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 22.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 22.9°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 14.4°צפת
  • 21.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

בגלל הירידה ברמת השירות: סניפי דואר לא יוכלו להיסגר ללא אישור השר קרעי

השימוע אותו קבע שר התקשורת מחייב את הדואר לנמק מפורטות את העילה לסגירת כל סניף, אך הוא זמני בלבד עד אשר תימצא חלופה הולמת | מאז תחילת 2022 נסגרו יותר מ-150 סניפי דואר ברחבי הארץ

סניף דואר בתל אביב (צילום ארכיון: יוסי אלוני / פלאש90)
סניף דואר בתל אביב (צילום ארכיון: יוסי אלוני / פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שר התקשורת קרעי דורש מחברת דואר ישראל לדחות סגירת סניפים, כל עוד החברה בבעלות ממשלתית. לפי הודעה לתקשורת שהוציא משרד התקשורת אתמול בערב (רביעי), "בעקבות הידרדרות השירות בדואר, החברה לא תוכל לסגור סניפים נוספים ללא אישור משרד התקשורת". 

בשלב זה, לא מדובר בהחלטה, אלא בשימוע פתוח עד ה-5 ליולי, שרק אחריו תתקבל החלטה.  

אם יתוקן רישיון הדואר, כל זמן שהחברה בבעלות המדינה, סגירת סניף תחייב אישור מראש של משרד התקשורת. לכל בקשה לסגירת סניף יצורפו נתוני איכות שירות לכל יחידה אותה מבקשים לסגור וליחידות הסמוכות לה. 

משמעות הדברים שמוצעים בשימוע היא שבטרם תאושר סגירת סניף, החברה תידרש להכין תיק מידע מפורט מאוד לגבי נסיבות הסגירה והחלופות שיציע הדואר ללקוחות אותו הסניף.  

למרות ההטבה ברמת השירות לציבור, מדובר בהטבה זמנית בלבד. תיקון זה אמור לחול לתקופה מוגבלת, שכן לאחר ההפרטה הצפויה בקרוב של דואר ישראל, החברה תורשה לסגור סניפים לפי דרישות הפריסה הרגילות ברשיונה, ללא אישור פרטני לסגירה מטעם משהו, כשהשר קרעי הוא זה שחתם על תיקון הרשיון שמפחית את דרישות פריסת הסניפים. ההפרטה עדיין טעונה אישור בועדת השרים להפרטה, וכן בועדת הכספים של הכנסת.  

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי (הליכוד): "עוצרים את הפגיעה בפריפריה. הפרטה כן ומהר, אבל בלי מהלכים שיפגעו קשות בשירות לציבור וממילא יפגעו בהצלחת תהליך ההפרטה. אני מגבה את גורמי המקצוע במשרד ואת שיקול דעתם בנושא". 

במשרד מציינים כי שינוי הרישיון הוא תוצאה של פגיעה מתמשכת בציבור כולו ובפריפריה בפרט. בשנת 2022 נסגרו 106 יחידות דואר ו-50 נוספים בשנת 2023 עד היום, עם צפי לעוד כ-35 יחידות שייסגרו בחודשים הקרובים. 

למרות ששר התקשורת קידם את תיקון הרשיון של חברת הדואר, שמפחית באופן דרמטי את דרישות פריסת הסניפים של החברה, כעת המשרד בא בטענות לחברת הדואר לפיהן "בשנה וחצי שעברו חברת הדואר סגרה למעלה מרבע מיחידות הדואר (28%) ללא כל התחשבות באוכלוסיות המוחלשות ותושבי הפריפריה שנאלצות להרחיק ליחידות דואר אחרות". 

לבלימת סגירת הסניפים עלולה להיות השפעה כלכלית קשה על חברת הדואר, כשמתבססת על המשך סגירת סניפים כחלק מתכנית ההבראה לחברה. לאחרונה הגיעה החברה לרווחיות תפעולית, לאחר משבר קשה בו הפסידה כ-2 מיליארד ₪ בשנתיים. בניגוד לדברי השר, אי סגירת סניפים טובה דווקא לציבור, אך לא תתרום להצלחת תהליך ההפרטה. להיפך, היא צפויה דווקא להפריע לו, ככל שמדובר בסניפים הפסדיים. ברקע הדברים נמצא המאמץ של השר קרעי להדיח את מישאל וקנין, יו"ר דואר ישראל, כוונה שעוררה התנגדות משמעותית לא רק בחברת הדואר, אלא גם במשרד האוצר, לפחות עד שיושלם תהליך ההפרטה. בחברה עצמה שוקלים להגיש עתירה נדירה מאוד, נגד השר הממונה עליה, בטענה להדחה פוליטית ובלתי חוקית.  

השר שוקל גם צמצום בשעות העבודה בדואר לקראת חגים ומועדים 

שינוי נוסף ששוקל השר הוא להיענות לבקשת עובדי החברה ולהכניס את ערב יום הכיפורים להגדרת "יום שבתון". כמו כן, יצומצמו שעות פעילות המוקדים בשבוע בו חלים חגים ומועדים ויופחתו שעות הפעילות השבועיות של המוקד הטלפוני בערבי חג לרווחת עובדי החברה. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!