כשבועיים לפני אירועי ל"ג בעומר, הותקף חייל חרדי בשכונה, בו הוטחו קריאות גנאי ושפכו לעברו מים. החייל לא נפגע, וניידת משטרה הגיעה למקום וחילצה אותו. שבוע לפני כן הותקף חייל חרדי נוסף כאשר הלך ברחוב לתומו וממרפסות הבתים החלו אנשים לקלל אותו ואף משליכים לעברו חפצים וביצים. חשוד אחד נעצר והועבר לחקירת המשטרה.

בית משפט השלום באשקלון הרשיע בחודש אפריל, במסגרת הסדר טיעון, את שלמה ויספיש, יהודה זילברברג ומנחם טעפ שהודו בעבירות של התקהלות אסורה, הסגת גבול כדי לעבור עבירה ופגיעה בפרטיות. העבירות בוצעו נגד רבה האשכנזי של קרית גת, הרב משה הבלין, על רקע חברותו בבית הדין הרבני של חב"ד, שאישר הסדר עם צה"ל בעניין גיוס תלמידי ישיבות של חב"ד לצבא.

בחודש מאי האחרון הפגינו עשרות חרדים מול ביתו של ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז, במחאה על גיוס חרדים. במהלך ההפגנה, שהתקיימה בזמן זו לא נכח אלמוז בביתו, השוו המפגינים את ראש אכ"א להיטלר והפיצו כרוזים בהם נכתב: "דע לך – סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו," "ה' ינקום נקמתם של בני ובנות ישראל שנשמותיהם נשרפו בצבא השמד על ידי סוחר הנשמות ראש אכ"א" ו"עד מתי תשרוף נשמות בני ובנות ישראל בכבשונות האושוויץ – צבא השמד".