דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפגנה

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

השבוע יתכנסו ועידת ההסתדרות וועידת נעמ"ת | ההפגנות נגד השחיתות מתפשטות ברחבי הארץ | עובדות ועובדי חברת החשמל, נס, טבע, I24news, והכבאים מתמודדים עם פגיעות אפשריות בתנאי העסקתם

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

בתחילת השבוע יתקיימו ועידות ההסתדרות – ארגון העובדים הגדול בישראל, ונעמ"ת – ארגון הנשים הגדול בישראל.

עובדי חברת חשמל ממשיכים בעיצומיהם הכוללים בין היתר אי ניתוק חייבים, אי הפקת חשבונות חשמל והשהיית שיתופי פעולה עם יצרני חשמל פרטיים, וזאת על רקע הכוונה לסגור תחנות של חברת החשמל ולהקים במקומן תחנות חדשות באמצעות יזמים פרטיים, על אף שפעולה זו צפויה לגרום לייקור התעריף לצרכן ובניגוד להצהרות עבר של שר האנרגיה שטייניץ. על אף שבית הדין לעבודה אישר את העיצומים – המדינה פנתה לבג"צ בבקשה לדחות אותם – הדיון יתקיים ב-20.7.

עובדי חברת ההיי טק 'נס' ימשיכו השבוע לנקוט בצעדים ארגוניים. העובדים טוענים לגרירת רגליים של ההנהלה במו"מ לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה, וועד העובדים עורך אסיפות הסברה בשעות העבודה במוקדי החברה השונים. ההסתדרות הגישה כנגד החברה תביעה על סך מיליון ש"ח בגין פגיעה בהתארגנות העובדים.

סכסוך העבודה של ארגון הכבאים עומד בעינו, לוחמי האש אינם מבצעים תפקידים עבורם אינם מתוגמלים בהוראת האיגוד.

לפני למעלה משבועיים הכריז ארגון העיתונאים וועד עובדי ערוץ התקשורת I24news על סכסוך עבודה בשל רקע גרירת רגליים במו"מ ואף עתרו לבית הדין לעבודה בתביעה על סך 300 אלף ש"ח בגין פגיעה בהתארגנות העובדים.

משגיחי הכשרות באיזור פתח תקווה צפויים היו לפתוח השבוע בשביתה בתמיכת ועד משגיחי הכשרות הארצי, זאת לאור זכייתה של חברה קבלנית במכרז של המועצה הדתית להפעלת מערך הכשרות בעיר, וחששם להפוך בעקבות כך לעובדי קבלן. ביום שני נכנסו למו"מ מול המועצה הדתית בעיר, והסכימו לדחות את השביתה בעשרה ימים.

בחברת טבע מתנהל בימים אלה סכסוך עבודה על שורת פעולות חד צדדיות שנקטה ההנהלה. בין היתר על רקע טענות הועד להתרחבות תופעת ההעסקה הקבלנית בחברה. לצד זאת מתנהל מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים במאמץ לייתר את הצורך לנקוט צעדים ארגוניים.

8.7 מוצאי שבת

20:00 – מה שהתחיל כהפגנות קבועות מול ביתו של אביחי מנדלבליט לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין פרשת הצוללות, הפך בעקבות האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור, להפגנות על עצם זכות המחאה, וכנגד השחיתות השילטונית, הנערכות בשורת מוקדים ברחבי הארץ: פתח תקווה – מול קניון גנים (העצמאות 63), חדרה – הרברט סמואל 48, עפולה – כיכר העצמאות בשדרות הנשיא, נתניה – קניון עיר ימים, חיפה – טיילת דדו ליד מסעדת שאלתיאל, ירושלים – כיכר פריז, באר שבע – גרנד קניון, נהריה – צומת נהריה מול התותח. פרטים כאן.

9.7 יום ראשון

9:00 – לא שותקים על אסון נחל אשלים – הפגנה מול משרדי כי"ל ברחוב הארבעה בתל אביב, דרישה למיצוי הדין על דליפת הנוזלים החומציים ממפעל רותם-אמפרט לנחל. פרטים כאן.

9:30 – ועידת נעמ"ת ה-21: סיכום פעילויות הארגון בקדנציה הקודמת, בחירות ליושבת הראש ולמוסדות הארגון הארציים. בהשתתפות השופטת דליה דורנר ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. ביתן 2 במרכז הירידים, תל אביב.

12:00-17:00 – ועידת ההסתדרות ה-22, בה יוצגו יעדי ההסתדרות לשנים הקרובות ויבחרו 171 חברי וחברות בית נבחרי ההסתדרות. ביתן 2 במרכז הירידים, תל אביב.

12:00-16:00 – הקרנת הסרט 'שחור' של חנה אזולאי-הספרי, הרצאה של פרופ' יורם בילו: העיצוב התרבותי של הפרעות נפשיות, ודיון בנושא הגדרה עצמית והחלמה אישית בקונטקסט תרבותי משתנה בהנחיית פרופ' מקס לכמן. סינמטק תל אביב, פרטים כאן.

10.7 יום שני

11:30 – דיון בוועדת הכנסת על הכוונה לפטר עשרות מבין עובדי ערוץ הכנסת, בעקבות החלפת הזכיין מערוץ 2 לערוץ 20.

12:00 – דיווח מנכ"לית משרד המשפטים על מסקנות הועדה הבין-משרדית בנושא הפללת לקוחות זנות, בוועדה לקידום מעמד האישה.

12:30 – דיון בוועדת הכספים על החשש מסגירת מפעל אביב תעשיות ברמת חובב – מפעל מחזור בקבובוקי הפלסטיק היחיד בישראל המעסיק מעל ל-70 עובדים. בשבועות האחרונים נדונו גם סגירתם של מפעל סינרג'י כבלים בשדרות, ויסוניק בקריית גת, ומחלקת הזיקוק במפעל סוגת בקרית גת.

12:45 – דיון בוועדת העבודה והרווחה, בנושא שילוב תעסוקתי של אסירים משוחררים.

17:30 – אירוע של עמותת אקי"ם – מיומנויות וכלים להשתלבות אנשים עם מוגבלויות בשוק תעסוקה משתנה, נפגשים בבית אקי"ם, רחוב פנחס רוזן 69 תל אביב, פרטים כאן.

20:00 – איה שושן מגיעה ל'אנה לולו' כדי לספר על מחאת האוהלים הספרדית, המכונה ה-15M או ״הזועמים״, שהרעידה ב-2011 את השיח הציבורי בספרד לאחר שנים רבות של תרדמת פוליטית. מה קרה עם המחאה הספרדית מאז 2011? לאן התגלגלו פעיליה ובאיזו אופני פעולה נקטה? ומה אנחנו יכולות ללמוד מכך על האפשרויות והחסמים לשינוי חברתי-פוליטי בישראל? אנה-לולו בר, הפנינים 2 תל אביב יפו. פרטים כאן.

11.7 יום שלישי  יום השפה הערבית בכנסת – פרטים כאן.

9:00 – דיון בוועדת הפנים בהשתתפות מפכ"ל המשטרה על ביעור האלימות בחברה הערבית.

10:00 – דיון שנדחה משבוע שעבר בתביעת ההסתדרות כנגד חברת 'סודהסטרים' על סך 15 מיליון ש"ח בגין פגיעה בהתארגנות עובדיה. השופטת יעל אנגלברג-שהם זימנה את יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ואת מנכ"ל 'סודהסטרים', דניאל בירנבאום, לדיון במטרה לחתור להסכמות בין הצדדים. בעתירת ההסתדרות עדויות קשות על גיוס עובדים על ידי ההנהלה לשבירת ההתארגנות.

11:00 – דיון נוסף בוועדת הפנים על יחס רשויות האכיפה בישראל לאזרחיה הערבים והבדואים, לאור עדויות גורמים במשטרה כי לא היתה הצדקה לירי באירוע אל-חיראן.

11:45 – דיון בוועדת חוץ וביטחון, על הפקרת הלומי הקרב על ידי המדינה.

11:45 – דיון בוועדת העבודה והרווחה, על הנגשת שירותי הביטוח הלאומי לדוברי השפה הערבית.

13:00 – ועדת הכלכלה תדון בתגבור התחבורה הציבורית ביישובים הערביים, ובשילוט בשפה הערבית בתחנות אוטובוס.

12.7 יום רביעי

8:45 – דיון בוועדת העבודה על תנאי העסקתם של עובדים מקומיים ישראלים (עמ"י) בנציגויות המדינה בחו"ל.

16:00 – הרצאה של פרופ' הווארד עמיטל, כחלק מסדרת הרצאות בנושא רפואה ומגדר, על תסמונת הכאב פיברומיאלגיה ששכיחותה באוכלוסיה הכללית מוערכת בכ-4%, והיא פוגעת בעיקר בנשים, ומבולבלת פעמים רבות על ידי רופאים עם מחלת נפש. באולם דולפי, הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באונ' ת"א, פרטים כאן.

13.7 יום חמישי

12:00 – העתירה שהגישה עמותת אדם טבע ודין נגד הבניה בחוף אכזיב מגיעה לדיון העיקרי והגורלי בבית המשפט המחוזי בחיפה בפני כב' השופט רון סוקול. הפעילים קוראים לציבור להתייצב עימם לדיון. פרטים כאן.

16:00 – מפגש במכון לרפורמות מבניות בנושא מוביליות חברתית, עם הרצאה של צליל אלוני וזאב קירל מאגף הכלכלן הראשי באוצר על מחקר המודד מוביליות בין דורית בישראל. מרכז ברודט, צייטלין 22 תל אביב. פרטים כאן.

19:30 – 'הילולא' לציון יום פטירתו של בנימין זאב תיאודור הרצל – קריאה מיומניו וסיפוריו. בית אליאנס, כי"ח 5 ירושלים. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!