דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

עובדי קק"ל יפגינו מול בית ראש הממשלה במחאה על החוק לחילוט הכנסות החברה | לצד המו"מ על עתידו של נגב קרמיקה, מגיעים מורים ותלמידים לאוהל המחאה מול המפעל | קמפיין #גם_אני, בו חושפות נשים הטרדות מיניות שעברו, מגיע לכנסת

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדי נגב קרמיקה ממשיכים במאבקם הנמשך זה ארבעה שבועות כנגד סגירת המפעל. במהלך תקופה זו המפעל אינו עובד וכניסתם אליו נמנעת על ידי מאבטחים. בית הדין לעבודה הורה להנהלת המפעל לקיים עם העובדים מו"מ, והודיע כי לא יהסס להורות על פתיחת המפעל במידת הצורך. הרבנות בירוחם פתחה במגבית לסיוע למשפחות עובדי המפעל, ולאוהל המחאה מול שעריו מגיעים תלמידים לשיעורי אזרחות ולאות הזדהות.

על אף ההסכמות אליהן הגיעו נציגי הנכים, ההסתדרות ונציגי המדינה בנושא העלאת קצבאות הנכות – חלק מארגוני הנכים אינם מקבלים את ההסכמות. הנכים הקימו מאהל מחאה מול כנסת ישראל ומזמינים את הציבור להגיע ולתמוך במאבקם. בנוסף, חלק מתומכי ההסכם התלוננו על כך שעד כה לא הוצגה הצעת חוק שמעגנת את המתווה בחקיקה.

גמלאי משטרה ושב"ס ומשפחות שוטרים וסוהרים ממשיכים להיאבק להשוואת תנאיהם לתנאי חיילי הקבע בצה"ל, ויישום החלטת הממשלה בנושא. הארגונים השונים מקיימים הפגנות פתע – חלקן תוך חסימת כבישים וסגירת תחנות משטרה, וחלקם בהפגנות מול בתי הפקידות הבכירה באוצר ובממשלה.

12.11 יום ראשון

9:00 עובדי קק"ל יפגינו מול משרד ראש הממשלה במחאה על החוק המבקש לחלט את הכנסות קק"ל, שאמורה לעבור בכנסת ביום שני, ושעלולה בין היתר להוביל לפיטורי צמצום של עובדים.

20:00 מפגש היכרות עם פרוייקט مبلا – אםבאלה, יוזמה עצמאית – שיתופית חדשה שנרקמת בימים אלה בירושלים, להקמת בית קפה-ספריה ומקום מפגש. רחוב אוהל משה 19 ירושלים. פרטים כאן.

13.11 יום שני

9:30 ועדת החינוך תדון במצב החינוך במזרח ירושלים.

9:30 דיון בוועדה למאבק בסמים ובאלכוהול על התמיכה הממשלתית בהוסטלים לאסירים משוחררים מכורים.

10:00 דיווח יואל נוה יו"ר הצוות הממשלתי לקראת תום זיכיון חברת כי"ל בים המלח.

10:00 דיון בוועדה לביקורת המדינה על הטיפול הלקוי של המוסדות האקדמים בהטרדות מיניות בתחומן.

10:30 דיון בוועדה לקידום מעמד האישה – ישראל במקום הרביעי במדינות ה-OECD בפערי שכר בין גברים לנשים.

11:00 דיון בוועדת הכספים על העלאת גיל הפרישה לנשים.

12:00 דיון בוועדה לביקורת המדינה – דוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת חושף שרשות הכבאות אינה ערוכה להתמודד עם שריפות.

17:45 קבוצות פעילים חברתיים בתל אביב יפו, מגבעת עמל, אבו כביר, שוכרי דירות ועוד מגיעים לישיבת מועצת העיר, שנה לפני הבחירות לקיום 'פרלמנט אזרחי של התושבים'. פרטים כאן.

19:30 ערב פתיחת שנה לקהילות וארגוני הצעירים בשדרות, עם המשוררת עדי קיסר בהרצאה על הפוליטיקה של הזהויות בשירה. כפר איילים, הרצל 29 שדרות. פרטים כאן.

20:00 הקרנת הסרט "רייקיאוויק עולה – דמוקרטיה השתתפותית באיסלנד", על מהפכת הסירים והמחבתות באיסלנד – מהמשבר הכלכלי לניסיון ייחודי ביותר לכינון חוקה בהשתתפות עממית רחבה. במסגרת חוויות שדרות ח"ן ברחובות, שדרות ח"ן 31. פרטים כאן.

החוק הממשלתי לחילוט הכנסות הקרן הקיימת לישראל צפוי לעלות להצבעה

14.11 יום שלישי

10:00 קמפיין 'גם אני', במסגרתו חושפות נשים פגיעות מיניות שחוו ברשתות החברתיות יגיע לדיון בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת. הדיון יעסוק ביום שלאחר החשיפה.

12:30 ועדת החינוך של הכנסת תדון בשביתת הסגל הזוטר במכללת בית ברל המאוגדים בכוח לעובדים.

20:00 מפגש עם עורכי שני עיתונים חרדיים 'המודיע' ו'משפחה', במסגרת שבוע הסובלנות, ובארגון דף הפייסבוק 0202. ב'המפעל', רחוב המערביים 3 ירושלים. פרטים כאן.

15.11 יום רביעי

18:30 מפגש היכרות של תכנית סטודנטים למען עובדים (סל"ע) המשותפת להסתדרות ולהתאחדות הסטודנטים בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית. חדר 550 חינוך. פרטים כאן.

16.11 יום חמישי

18:00 מפגש ראשון של תוכנית סטודנטים למען עובדים באוניברסיטת חיפה. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!