דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית ספר

בארץ / אלימות כלפי מורות: הלימודים בג'יסר א-זרקא וכפר קרע יושבתו היום

יועצת הותקפה בג'יסר א-זרקא ומורים שהפרידו בין תלמידים בכפר קרע ספגו איומים וקללות - בתגובה החליט ארגון המורים להשבית היום (ג') את הלימודים בשני הישובים

חצר בית ספר. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
חצר בית ספר. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
דוד טברסקי

גל האלימות בבתי הספר ממשיך. היום (שלישי) יושבתו הלימודים ביישובים ג'יסר א זרקא וכפר קרע, במחאה על אלימות כלפי הסגל החינוכי בבבתי הספר. ארגון המורים הודיע על השביתה לאחר דיווח על תקיפת יועצת בג'סר א זרקא ותקיפה של מורה באחד התיכונים בכפר קרע. ע"פ ארגון המורים, מורים באחד מבתי הספר בכפר קרע ניסו להפריד בקטטה בין תלמידים, ובתגובה הוכו ואף קיבלו איומים כי ישרפו אותם ואת רכבם. "ארגון המורים לא מוכן לעבור לסדר היום על מקרי אלימות כלפי מורים, מקרים המתרבים עם חלוף הזמן. הארגון דורש מהמדינה לטפל בתופעה בצורה יסודית וכוללת, דבר שעד כה לא נעשה בצורה מספקת" נמסר מהארגון.

בשבועות האחרונים דווח על מספר מקרי אלימות חמורים של תלמידים כלפי אנשי חינוך. לאר שני אירועי אלימות חמורים כלפי מורים בבת ים ואילת, השביתה הסתדרות המורים את הלימודים בחלק מבתי הספר ודרשה מהמורים להעביר שעת חינוך מיוחדת לכל התלמידים על המצב.

ע"פ בדיקה של ארגון המורים העל יסודי, בשנת 2016 דיווחו 32,400 מורים על אלימות מילולית שהופנתה כלפיהם, 4,800 מורים דיווחו על פגיעה ברכושם ו-3,000 מורים נתקלו באלימות פיזית שהופנתה כנגדם. סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב 400 מורים ,המהווים מדגם מייצג, מצא כי 55% מהם חוו אלימות מילולית מצד תלמידיהם, 42% נחשפו לביטויים פוגעים מצד הורים, 5% מהנסקרים העידו שנפלו קרבן לאלימות פיזית ו-5% סבלו מפגיעה ברכושם – ברוב המקרים מדובר ברכבם.

נכון להיום, מדובר על מגמה יציבה ללא שינוי, ואף עליה בדיווחים על אלימות כלפי מורים בשנים האחרונות. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, התייחס בעבר לכך שהמשרד צריך לבחון אם הכספים במשרד מכוונים באופן נכון ויעיל כדי להילחם בתופעה. בשנה האחרונה יצא ארגון המורים בקמפיין שקרא למדינה להחמיר בחקיקה את הענישה על הורים שיפעילו אלימות כלפי אנשי סגל בבתי הספר.

אל מול זה, אנשי חינוך וחוקרי חינוך מבקשים לבחון את תופעת האלימות כלפי מורים כחלק ממגמה מתמשכת של שחיקת מעמד המורה, המתבטאת ביחס החברתי של הציבור כלפי המורים כנותני שירות, אי חינוך לערכים של הפגנת כבוד כלפי מבוגרים. בנוסף ישנם ציבורים גדולים בחברה הישראלית, ובהם ילדים רבים, אשר חיים בבתים במצב כלכלי קשה – דבר המשפיע ישירות על התנהגותם וחווייתם בסביבה הבית ספרית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!