דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / ההפגנות, המפגשים, המחאות והדיונים החשובים של השבוע

מחלוקת קשה בין עובדי עיריית חיפה לראש העיר | פעילי מאבק השוטרים והסוהרים מאיימים לחזור למחאה | כנס אילת ה-23 לנושאי עבודה | והופעות חיות בפסטיבל דרום אדום

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדי שירות התעסוקה שובתים מזה שלושה שבועות במחאה על על אי-קליטת עובדי הקבלן בתוכנית מעגלים להעסקה ישירה, בהתאם להתחייבויות האוצר. במטרה לצמצם את הפגיעה בזכאי דמי אבטלה ומקבלי הבטחת הכנסה, הנחה מנכ"ל הביטוח הלאומי את הגורמים המקצועיים, כך שכל מי שהתייצב בשירות התעסוקה עד לתחילת העיצומים ב-14 בינואר – יהא זכאי להמשיך ולקבל דמי אבטלה מלאים לכל החודש.

על רקע מתקפה חסרת תקדים של ראש העיר חיפה עינת קליש רותם על ועד העובדים בעיר, ובדרישה לכניסה למו"מ על שורת סוגיות שבמחלוקת – ביניהן סוגיות תקינה, קביעות, וצעדים חד צדדיים של ההנהלה – פתחו עובדי עיריית חיפה בשביתה בלא הגבלת זמן שהחלה ביום רביעי האחרון. החל מיום חמישי הורתה הסתדרות המורים למורי בתי הספר היסודיים בעיר שלא לאפשר החל מיום שישי כניסת תלמידים לבתי הספר, על רקע המצב התברואתי כתוצאה משביתת עובדי העירייה. בארגון המורים הודיעו כי גם הם שוקלים צעדים דומים.

על אף שלמעלה מ-95% מהמשרתים הפעילים והגמלאים במשטרה, בשב"ס, בשב"כ ובמוסד חתמו על מתווה תשלום חוב המדינה כלפיהם – גם בתחילת פברואר לא החלו לקבל את תוספות השכר הניתנות מזה 12 שנים בצה"ל. באוצר הציבו דרישה חדשה להחתמתם של מפוטרי השירותים גם כן על כתבי ויתור על תביעות עתידיות – דרישה שהארגונים יתקשו ביותר לממש. בחלק מארגוני המאבק מאיימים כי במידה ולא יוסדר הנושא בתחילת השבוע הקרוב – ישובו להפגין.

מתיחות בקבוצת בזק על רקע הפרסומים על כוונתה לבצע צמצומי מאות עובדים בחברות הבת שבבעלותה (פלאפון, בזק בינלאומי ו-Yes). השבוע כינס יו"ר ועד עובדי פלאפון אסיפת עובדים. גם בחברת האם בזק ישנו סכסוך עבודה על רקע דרישת העובדים להיות מעורבים בתהליך העברת השליטה בחברה, וכן על רקע שינויים רגולטוריים המאפשרים לעובדי חברות אחרות לבצע עבודות על תשתיות בזק.

בית הדין לעבודה הורה למדינה להיכנס למו"מ עם הסתדרות המורים בשאלת קיום מבחני המיצ"ב המהווים לטענת הארגון נטל בלתי סביר על עובדי ההוראה, פוגעים בתנאי העבודה שלהם ובתהליך החינוכי אותו הם מובילים בכיתות. דיון על סכסוך העובדה שהוכרז נקבע ל-18.2.

סכסוך עבודה הוכרז בתוכנית קרב המופעלת על ידי החברה למתנ"סים עבור משרד החינוך. בועד העובדים טוענים כי המכרז שפרסם משרד החינוך לתוכנית צפוי להוביל לפיטורים ולפגיעה בתנאי העובדים. רק לאחרונה נחתם הסכם קיבוצי עבור עובדי התוכנית, לאחר מו"מ שלווה על ידי משרד האוצר. בעוד ששר האוצר כחלון נכח בטקס החתימה – נציגות משרד החינוך נעדרה.

הסתדרות עובדי המדינה וארגון העיתונאים קרא למבקר המדינה ויו"ר מועצת תאגיד השידור לעכב את המכרז למינוי מנהל קבוע לתאגיד כאן, עד לסיום הבדיקה באשר להתנהלות המנכ"ל הזמני אלדד קובלנץ בתהליכי מינויים ופיטורים. השבוע נחתם הסכם קיבוצי ראשון בתאגיד.

גם שחקני תיאטרון באר שבע הכריזו השבוע על סכסוך עבודה בטענה כי אינם מקבלים תנאים סוציאליים כחוק, וההסכם הקיבוצי בתיאטרון איננו מכובד.

בשלישי עד שבת יערך כנס אילת ה-23 לנושאי עבודה של ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים בשיתוף עם המכון הבינלאומי למנהיגות, במלון דן. הכנס יעסוק ביחסי ודיני עבודה, גיוון ושילוב בעולם העבודה, בטיחות בעבודה ועוד.

אחרי שהשחיר הנגב המערבי מטרור השרפות בחודשי הקיץ שעבר, כעת הוא פורח שוב באדום משגע. צאו לטייל ובואו לבקר!

10.2 יום ראשון

9:00 – דיון בשתי עתירות הנוגעות לצנרת ולמיכל הקונדסט באתר הקידוח חגית. פעילי "שומרי הבית" מתכוונים להתייצב בבית המשפט המחוזי בחיפה ולהפגין נוכחות ועניין ציבורי. פרטים כאן.

20:30 – שלושה סרטים גאים ב"סלון עמוס", פסטיבל חיפה להיסטוריה קווירית. סינקופה בר. פרטים כאן.

11.2, יום שני

11:30 – דיון בבג"ץ על תוכנית בז"ן בחיפה. ארגון מגמה ירוקה מארגן הסעות לדיון, וקורא להפגין נוכחות ציבורית. פרטים כאן.

14.2, יום חמישי

הופעות חיות בדרום אדום, בנגב המערבי: פרטים כאן.

חמישי-שישי: כנס נפש גאה בגוף בריא בנושא אחרות במרחב הלהט"בי. המרכז הגאה תל אביב בגן מאיר, פרטים כאן.

20:00 – מיקרופון קהילתי פתוח ברובין-פוד חיפה (רחוב סירקין 24). פרטים כאן.

14.2, יום שישי

12:00-6:30 – מרוץ הכלניות ה-6 ביער שוקדה, פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!