דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ג'ודו / כבוד: מדליית כסף לשגיא מוקי וארד לפיטר פלצ'יק בגרנד סלאם פריז

יום קרבות נהדר של הג'ודאים בפריז הסתיים בארבעה קרבות על מדליה בהם זכה שגיא מוקי בכסף אחרי דרמה | פיטר פלצ'יק השיג את הארד ומקום חמישי לאורי ששון ולי קוכמן שזכה באיפון היפה של התחרות

שגיא מוקי (איגוד הג'ודו בישראל)
שגיא מוקי (איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאחר הזכייה של ברוך שמאילוב בארד, היום השני בגרנד סלאם פריז היה מלא תהפוכות והסתיים עם עוד שתי מדליות לישראל, כאשר שגיא מוקי זכה במדליית הכסף (עד 81 ק"ג) אחרי שהזהב חמק ממנו בשל החלטת שופטים. פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) זכה בארד, אורי ששון (מעל 100 ק"ג) ולי קוכמן (90 ק"ג) סיימו במקום החמישי לאחר הפסדים בקרבות על מדליית הארד.

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) – מדליית כסף

מוקי שנמצא בכושר נהדר מאז שזכה בזהב לפני שבועיים בגרנד פרי תל אביב, החל את יום הקרבות פתח בניצחון באיפון על ג'ונתן אלארדון הצרפתי בחלוף 1:43 ד' מהפתיחה. בקרב השני פגש את דורין גוטונואגה המולדובי עליו גבר באיפון כעבור 24 שניות בתוך הגולדן סקור. בשמינית הגמר המשיך במומונטום החיובי כאשר גבר באיפון נוסף על היווני אלקסיוס נתנטסידיס לאחר 1:51 ד' מהפתיחה.

ברבע הגמר חיכה למוקי יריב ותיק, הבלגי מתיאס קאס, אותו ניצח בגמר הגרנד סלאם באבו דאבי בדצמבר 2018. מוקי השיג יתרון מוקדם של וואזרי שנתן לו דחיפה מוראלית דחיפה וכעבור 59 שניות השיג גם את האיפון שהעלה אותו לחצי הגמר. מוקי כבר הריח את המדליה, אך היה עליו לנצח בחצי הגמר את רוסלן מושאייב הקזחי. אלוף אירופה הישראלי עשה את העבודה והשיג איפון לאחר 2:58 ד' מפתיחת הקרב.

קרב הגמר – הישראלי עלה נחוש לסיים את היום בחיוך ומולו התייצב דומניק רסל הגרמני. ההתחלה נראתה מעודדת מאוד כאשר מוקי השיג יתרון וואזרי לאחר 58 שניות. הישראלי המשיך להתקיף ולנסות להשיג ניצחון, זה כמעט קרה, כאשר כעבור 16 שניות הצליח להפיל שוב את הגרמני ולאחר מכן גם המשיך עם הטלה נוספת, השופט סימן לאיפון ולניצחון של הישראלי, אך לאחר בדיקה במצלמות הניקוד בוטל. רסל ניצל את מפח הנפש של מוקי והחזיר עם הטלה משלו שזיכתה אותו באיפון, שהשאיר את מוקי עם מדליית הכסף.

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) – מדליית ארד

פיטר פלצ'יק שלא לקח חלק בגרנד פרי תל אביב לפני כשבועיים בשל מחלה, החל את היום בניצחון ביתרון עונשים, על ג'וש ארמנטרוס הקובני שספג עונש שלישי לחובתו בתום 2:59 ד'. בשמינית הגמר, חיכה לו גיאורגי מינשקין האסטוני עליו גבר גם כן ביתרון עונשים. ברבע הגמר פלצ'יק הראה שהוא יודע להפיל כשניצח באיפון את ניאז בילאלוב הרוסי בתום 3:35 ד' מהפתיחה. בחצי הגמר היה עליו לנצח את ארון וולף היפני, אלוף העולם מ-2017 ומדליסט הזהב מגראנד סלאם אוסקה 2018. פלצ'יק השיג ווזארי לאחר 9 שניות, עליו ניסה לשמור, אך טעות קריטית שלו אפשרה ליפני לרתק אותו ולשלוח אותו לקרב על הארד.

הקרב על הארד – מי שעמד בין פלצ'יק למדליה היה זלקו קומריץ' הקרואטי. הישראלי פיגר בשני עונשים אז זה לא מנע  ממנו לסיים יום גדול עם איפון כעבור 2:29 דקות מפתיחת הקרב ולקטוף את מדליית הארד.

זוהי המדליה הראשונה של פלצ'יק ב-2019, שממשיכה את שלל ההישגים המרשימים שלו מהשנה שעברה, עם זכייה בזהב בגרנד סלאם אבו דאבי ובזהב בגרנד פרי האג וטביליסי והארד באליפות אירופה בתל אביב.

זוכה הזהב השני בגרנד פרי תל אביב אורי ששון (מעל 100 ק"ג) החל את דרכו בניצחון על נביל זלגה הצרפתי עם יתרון וואזרי ובחלוף 2:06 ד' השיג גם את האיפון. בשמינית הגמר פגש את הרומני ולדוט סימיאוניסקו שספג עונש שלישי לחובתו 3:22 ד' מתחילת הקרב ונפסל. ברבע הגמר גבר ששון על היפני קוקאורו קאגאורה, מדליסט הזהב מגראנד סלאם פריז אשתקד ב-2018. ששון השיג יתרון וואזרי בדקה האחרונה ששמר עליו עד סוף הקרב והעפיל לחצי הגמר. חצי הגמר חיכה לששון קים סונגמין הדרום קוראיני, ששון עלה נחוש אבל הקוראיני הצליח להשיג ווזארי כעברו 1:40 ד' שהוכפל לאחר 14 שניות וששון נשלח לקרב על הארד.

בקרב על מדליית הארד פגש ששון את קוקאורי האזרי, סגן אלוף העולם הנוכחי. ששון ניסה לפתוח בצורה התקפית, אבל האזרי הצליח לבצע תרגיל מהיר אחרי 54 שניות ולאחריו ריתק את הישראלי בדרך לניצחון. ששון שנפגע בכתפו במהלך הריתוק סיים חמישי וללא מדליה.

מי שהפתיע את כולם היה לי קוכמן (עד 90 ק"ג), קוכמן החל את דרכו עם ניצחון באיפון מהיר ומבריק על מוחמד אל נאחס הקנדי 19 שניות בלבד מפתיחת הקרב. ההטלה של הישראלי הוכתרה כהטלה היפה ביותר עד כה בתחרות על ידי האיגוד העולמי.

קוכמן המשיך בתנופה ובסיבוב הבא ניצח באיפון נוסף את מקסים אמינוט הצרפתי, בתום 2:05 ד'. בשמינית הגמר גבר באיפון על מדליסט הזהב מגראנד פרי אגדיר, קוסן קלאמורזאב הרוסי בחלוף 2:14 ד'. ברבע הגמר מול גנטולגה המונגולי, השיג איפון נוסף כעבור 49 שניות בלבד מפתיחת הקרב. רצף הניצחונות המרשים מאוד של הישראלי נעצר בחצי הגמר שם פגש את איסלאם בוזבאייב הקזחי. הקזחי שנחשב לאחד הג'ודאים החזקים במשקל, השיג ווזארי מוקדם אותו שמר עד הסיום ושלח את קוכמן להתמודד בקרב על הארד.

בקרב על מדליית הארד פגש קוכמן את טוט כריסטיאן ההונגרי. הקרב היה שקול מאוד ולאחר ששני היריבים ספגו שני עונשים, אך כבעור 3:32 ד' הצליח ההונגרי להטיל את קוכמן על גבו לסיים עם הארד. למרות שסיים בקום החמישי מגיעות לקוכמן הרבה מחמאות ותשואות על יום קרבות נהדר.

אורן סמדג'ה המאמן הלאומי של נבחרת הגברים היה מרוצה מאוד בסיום: "אין גבולות לרצונות ולנחישות שלנו. אני מתרגש לומר שעשינו הסטוריה. זו קפיצת מדרגה משמעותית לנבחרת שלנו. ההישג הוא חסר תקדים מבחינתי, הגענו לתחרות שמונה ספורטאים שמהם שישה התמודדו על מדליה כשחמישה מהם הגיעו לחצי גמר בטורניר הגדול והקשה בעולם. אני גאה בנבחרת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!