דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

פורום רשויות החוף במכתב לראש הממשלה: בטל את הסכם קצא"א עם איחוד האמירויות

במכתבם מעלים ראשי הרשויות דרישה לעצור את הסכם קצא"א עם חברת MED RED, לשימוש בצינור הנפט מאילת לאשקלון להובלת נפט מאיחוד האמירויות | לדבריהם, ״אסון נוסף ואף גדול יותר מדליפת הזפת האחרונה בים התיכון עלול לפקוד את מפרץ אילת״

מעמד טקס החתימה. החותמים סגן יו"ר  National Holding  ו-  Petromal, השאם עבד אחמד, ומנכ"ל קצא"א, איציק לוי. מאחוריהם מימין לשמאל: סגן יו"ר דירקטוריון רד-מד, יונה פוגל, שר המדינה האמירתי לעניינים כלכליים, עביד חמיד אלטאייר, שר האוצר האמריקאני, סטיב מנוצ'ין, יו"ר קצא"א, ארז כלפון, מנכ"ל רד-מד, מלאכי אלפר. (צילום: יח"צ קצאא)
מעמד טקס החתימה. החותמים סגן יו"ר National Holding ו- Petromal, השאם עבד אחמד, ומנכ"ל קצא"א, איציק לוי. מאחוריהם מימין לשמאל: סגן יו"ר דירקטוריון רד-מד, יונה פוגל, שר המדינה האמירתי לעניינים כלכליים, עביד חמיד אלטאייר, שר האוצר האמריקאני, סטיב מנוצ'ין, יו"ר קצא"א, ארז כלפון, מנכ"ל רד-מד, מלאכי אלפר. (צילום: יח"צ קצאא)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

פורום ראשי רשויות החוף שלח השבוע מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, ובו דרישה לעצור את הסכם קצא"א עם חברת MED RED, לשימוש בצינור הנפט מאילת לאשקלון להובלת נפט מאיחוד האמירויות.   

במכתבם אומרים ראשי הרשויות: "אנו, ראשי הערים שהתמודדו עם אסון הזפת הגדול שפקד את חופי המדינה בעקבות הזרמת נפט גולמי לים, מבינים יותר מכולם את משמעותו של אסון נוסף ואף גדול יותר שעלול לפקוד את מפרץ אילת, הים התיכון ואת החופים, את היקפי הפגיעה הפוטנציאלים באלפי עסקים שנסמכים על ים נקי לפרנסתם ומכירים מקרוב את דאגת הציבור לניקיון החופים את חשיבות חופים נקיים מזיהום נפט לרווחת תושבי ישראל ולאיכות ובריאות החיים במדינה". 

ראשי היישובים מציינים שורה של תקדימים מסוכנים. לדבריהם, "אסון דליפה כמו זה שאנו מתריעים מפניו אינו אירוע יוצא דופן. בינואר 2017 פרצו כ-200 מ"ק שמן קל מצינור ימי המוביל מזוט ממקשר ימי לצד נמל אשדוד. הכתם התפשט לאורך עשרות ק"מ עד לעמק חפר, וגרם לסגירת מתקני התפלה בפלמחים ובאשדוד ולסגירת חופי רחצה.

ב-2014 התרחש אסון עברונה במהלכו דלפו מצינור של חברת קצא"א 5,000 מ"ק נפט לשמורת טבע וגרמו לנזק אדיר לחי ולצומח; ב-2008 ארע פיצוץ בקו צינור קצא"א בנחל צין ממנו פרצו כ-772 אלף ליטר של דלק סילוני בעוצמה גבוהה וזיהמו שטח של כ-60 דונם. על-פי הערכת המשרד להגנת הסביבה בין 2011-2001 אירעו מול חופי ישראל כ-45 אירועי זיהום ים ובים התיכון אירעו בין 2014-1997 כ-800 אירועי זיהום ים מספינות".   

ראשי היישובים גם מזכירים את עמדת השרה הקודמת להגנת הסביבה גילה גמליאל (הליכוד) והשרה הנוכחית תמר זנדברג (מרצ) נגד ההסכם. 

את המכתב הם מסכמים בקריאה לביטול הפרויקט: "אנו קוראים לך ראש הממשלה ושרי ממשלת ישראל החדשים, פעלו למען הצלת הים התיכון ומפרץ אילת, על ידי בחינת כל הסיכונים והשלכות של שינוע כמויות גדולות של נפט בצינור ישן ומיושן והשלמת כל ההערכות לחירום, לפני שממשיכים בפרויקט מסוכן והרסני זה, ולמנוע בכך את האסון הבא המתדפק על הדלת". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!