דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

המשחקים הפראלימפיים יום 4: השחיין עמי דדאון זכה במדליית הכסף

דדאון סיים שני בגמר ל-150 מטר מעורב אישי, קבע שיא ישראלי והעניק לישראל מדליה שלישית בטוקיו | מורן סמואל, שמוליק דניאל ורביעיית החתירה העפילו לגמר | נבחרת הכדורשער הבטיחה את מקומה ברבע הגמר

  • דדאון סיים שני בגמר ל-150 מטר מעורב אישי, קבע שיא ישראלי והעניק לישראל מדליה שלישית בטוקיו | מורן סמואל, שמוליק דניאל ורביעיית החתירה העפילו לגמר | נבחרת הכדורשער הבטיחה את מקומה ברבע הגמר
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השחיין, עמי דדאון, זכה הבוקר (שבת) במדליית הכסף במשחה 150 מטר מעורב אישי (בדרגת נכות S4). דדאון סיים במקום השני במשחה עם התוצאה 2:29.48 דקות, שהיא גם שיא ישראלי. אלוף העולם רומן ז'דנוב מרוסיה סיים ראשון עם שיא עולמי חדש. זוהי המדליה הראשונה של דדאון במשחקים הפראלימפיים והשלישית של ישראל, אחרי הזהב של מארק מליאר ואיאד שלבי.

דדאון החל את המשחה במקום הרביעי וסיים ב-50 המטרים הראשונים בסגנון הגב עם 47.25 שניות. ב-50 המטר הבאים הוא סגר את הפער ועבר בסגנון החזה למקום השני. בסגנון החתירה הוא המשיך להגדיל את הפער מהמקום השלישי וסיים את המשחה במקום השני.

עמי דדאון בדרך לזכייה במדליית הכסף במשחקים הפראלימפיים בטוקיו (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
עמי דדאון בדרך לזכייה במדליית הכסף במשחקים הפראלימפיים בטוקיו (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

דדאון הגיע למשחה הגמר לאחר האכזבה שחווה במשחה ה-100 מטר חופשי בו היה מועמד לזהב ונפסל במוקדמות בגלל זינוק מוקדם. במשחה המוקדמות דדאון סיים בתוצאה השנייה בטיבה בין המתחרים ועלה בקלות לגמר עם תוצאה של 2:33.92 דקות.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: ״ברכות לעמי דדאון על מדליית הכסף! עמי דדאון הוא חלק משמעותי מהנבחרת הפראלימפית המרגשת וההישגית. עמי נכנס לשושלת המדליסטים הפראלימפיים אחרי משחה ממלא גאווה. עמי, אתה אלוף!״

דדאון מגיע למשחקים בכושר נהדר, לאחר שזכה ב-3 מדליות זהב ומדלית כסף באליפות אירופה שנערכה השנה בפורטוגל. דדאון יתחרה בהמשך ב-50 מטר חופשי, 200 מטר חופשי ו-50 מטר גב.

מדליסט הזהב, איאד שלבי, קבע שיא עולם בסיווג הנכות שלו, במשחה המוקדמות 150 מעורב אישי (4:52.88 דקות), אך לא העפיל לגמר מאחר ששחה עם שחיינים בקטגוריית נכות קלה יותר ממנו, כך שסיים במקום השישי והאחרון. ורוניקה גירנקו סיימה את מקצה המוקדמות שלה ב-150 מטר מעורב אישי בזמן 4:32.00 דקות ובמקום ה-16, שחייניות שלא הספיק לה לגמר.

נבחרת הכדורשער הבטיחה את מקומה ברבע הגמר

נבחרת הנשים הישראלית ניצחה 3:8 את רוסיה ועלתה למקום הראשון בבית המוקדם, שהבטיח את העפלתה לשלב רבע הגמר. ישראל תפגוש מחר ב-8:45 את סין במשחק על הדירוג בבית.

נבחרת ישראל בכדורשער מול רוסיה (צילום: עמית אלמגור, הוועד הפראלימפי)
נבחרת ישראל בכדורשער מול רוסיה (צילום: עמית אלמגור, הוועד הפראלימפי)

הנבחרת עלתה ליתרון 0:3 מהיר תוך דקה וחמש שניות מצמד של אלהאם מחמיד ואורי מזרחי והמשיכה את המומנטום ל-1:4 במחצית הראשונה. ישראל שמרה על היתרון גם במחצית השניה. בסיום המשחק נבחרת רוסיה ניסתה להגביר את הקצב, אך ללא הצלחה. לישראל כבשו:  ליהיא בן דוד 4, אלהאם מחמיד רוזין ואורי מזרחי 2 כ"א.

גמרים לסמואל, דניאל ורביעיית החתירה

החותרת, מורן סמואל, העפילה לגמר בסירת יחיד ל-2,000 מטר כשעצרה את השעון על 10.33.34 דקות, שיא אישי וזמן טוב יותר מהמקצה אתמול שבו נפסלה בשל שימוש באלמנט חדשני בכיסא הסירה, שהשופטים קבעו שאינו חוקי.

מורן סמואל במוקדמות 2,000 מטר חתירה בטוקיו (צילום: לילך וייס, הוועד הפראלימפי)
מורן סמואל במוקדמות 2,000 מטר חתירה בטוקיו (צילום: לילך וייס, הוועד הפראלימפי)

שמוליק דניאל סיים את מקצה המוקדמות ל-2,000 מטר במקום השני והעפיל לגמר עם תוצאה של 9:28:78 דקות. רביעיית החותרים (מיכל פיינבלט, סימונה גורן, ברק חצור, אחיה קליין וההגאית מרלינה מילר) עלתה לגמר החתירה ל-2,000 מטר, כשסיימה במקום השני במקצה המוקדמות (בית הניחומים) בתוצאה של 7:09:59 דקות, לאחר קרב דרמטי מול רביעיית החותרים מאוקראינה.

בוצ'ה: ניצחון לנדב לוי במשחק הראשון

נדב לוי ניצח את משחקו הראשון בענף הבוצ'ה מול נטלי פריה מברזיל בתוצאה 0:8.

טניס בכיסאות גלגלים

אדם ברדיצ'בסקי וגיא ששון ניצחו את הזוג הברזילאי מאריסיו פומה ורפאל מיידרוש, שפרשו באמצע המערכה השניה. שרגא ויינברג הפסיד בסיבוב הראשון 6:3, 6:0 לנאילס וינק ההולנדי והודח מהמשך התחרות. יוסי סעדון, הפסיד 1:6,2:6 לסאם שרודר ההולנדי והודח מהמשחקים הפראלימפים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!