ההסתדרות מחזירה לרחובות את המאבק ביוקר המחיה, עם סיום מבצע ׳עלות השחר׳. יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הורה לחברי הארגון לחדש את המחאה, ומאות פעילים מתוכננים לצאת למרכזי הקניות ולהפגנות מול בתיהם של ראשי התאגידים בימים הקרובים.
ההסתדרות פועלת לחרם צרכני נרחב מול החברות שייקרו מוצרים בעשרות אחוזים, ללא הסבר ובניגוד לנתונים הכלכליים. 4 החברות עליהן מוטל החרם הן שסטוביץ', ליימן שליסל, קימברלי קלארק ודיפלומט שמייבאות את רוב המותגים לישראל במעמד של מונופולים על מוצריהן.
משמרות המחאה מוצבות גם מול ביתו של נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, שאמר למפגינים בשבוע שעבר: ״אני מתנגד לתוספת יוקר לעובדים. אינפלציה של 4.5% היא לא נוראית, בעבר תוספת כזו ניתנה רק מעל 8% אינפלציה. אבל אני נאבק נגד העלאת הריבית״.
לו״ז המחאה של ההסתדרות מול מנהלי החברות, בימים הקרובים:
- הפגנה מול ביתו של רון תומר בתל אביב.
- הפגנה מול ביתו של יוני שסטוביץ׳ בכפר שמריהו.
- הפגנה מול ביתו של נועם ויימן בצהלה.
בפגישת חירום של מטה המאבק ביוקר המחייה, שנערכה בשבוע שעבר, אמר בר-דוד לראשי הוועדים הגדולים במשק: ״אנחנו כבר רואים הצלחות ראשונות, המחירים קפאו וגל ההתייקרויות נבלם, אבל זה לא מספיק. יצאנו למהלך ארוך טווח. אני פונה לוועדים, תביאו את העובדים להפגנות מול בתי המנכ״לים של החברות, ולמרכזי הקניות״.
ראשי הוועדים התחייבו לא לכלול בחבילות השי לחג את מוצרי דיפלומט, שסטוביץ, קימברלי קלארק וליימן שליסל.
ההסתדרות ממשיכה גם בקמפיין שכולל פרסום בטלוויזיה, שלטי חוצות ומודעות בעיתונות. מיליוני נהגים נחשפו לקמפיין יוקר המחיה דרך אפליקציית ווייז, על פי נתוני ההסתדרות.
״אחרי החזרה לשגרה, הוריתי להמשיך ביתר שאת את המאבק שלנו נגד עושק המחיה״, אומר בר-דוד, ״הישראלים גמרו להיות פראיירים והם לא מוכנים לעמוד מנגד. נגיע לכל מקום, ונפעל מול כל מי שלוקח חלק בטירוף המחירים במדינת ישראל. דיפלומט, שסטוביץ וקימברלי קלארק – נגמרה החגיגה״.