דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

עובדי חברת החשמל יחריפו את העיצומים במחאה על הפרטת משק החשמל | הצעדים הארגוניים בשירותי הכבאות, 'נס', וטבע כפ"ס יימשכו | וועדת העבודה והרווחה תדון בגזענות במקום העבודה

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדי חברת החשמל ימשיכו, ואף יחריפו, את העיצומים הכוללים בין היתר אי ניתוק חייבים, אי הפקת חשבונות חשמל והשהיית שיתופי פעולה עם יצרני חשמל פרטיים, וזאת על רקע הכוונה לסגור תחנות של חברת החשמל ולהקים במקומן תחנות חדשות באמצעות יזמים פרטיים, על אף שפעולה זו צפויה לגרום לייקור התעריף לצרכן ובניגוד להצהרות עבר של שר האנרגיה שטייניץ. על אף שבית הדין לעבודה אישר את העיצומים – המדינה פנתה לבג"צ בבקשה לדחות אותם.

עובדי חברת ההיי טק 'נס' ימשיכו השבוע לנקוט בצעדים ארגוניים. העובדים טוענים לגרירת רגליים של ההנהלה במו"מ לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה, וועד העובדים עורך אסיפות הסברה בשעות העבודה במוקדי החברה השונים. ההסתדרות הגישה כנגד החברה תביעה על סך מיליון ש"ח בגין פגיעה בהתארגנות העובדים.

סכסוך העבודה של ארגון הכבאים עומד בעינו, לוחמי האש אינם מבצעים תפקידים עבורם אינם מתוגמלים בהוראת האיגוד.

משגיחי הכשרות באיזור פתח תקווה צפויים לפתוח השבוע בשביתה בתמיכת ועד משגיחי הכשרות הארצי, זאת לאור זכייתה של חברה קבלנית במכרז של המועצה הדתית להפעלת מערך הכשרות בעיר, וחששם להפוך בעקבות כך לעובדי קבלן.

במפעל טבע בכפר סבא חל סכסוך עבודה על רקע טענות העובדים לאי כיבוד הסכמים ולצעדים חד צדדיים. ביום ראשון תתקיים ישיבה בין ועד העובדים, ההסתדרות והנהלת המפעל, וביום שני צפויות להתקיים אסיפות עובדים בנושא.

השביתה בכלל ביטוח שנמשכה שבועיים הסתיימה לאחר שהצדדים הגיעו להבנות בתיווך יו"ר ההסתדרות, וביום ראשון צפויים עובדי החברה לחזור לעבודה. המשא ומתן על ניסוח ההבנות לכדי הסכם קיבוצי נמשך.

1.7 מוצאי שבת

20:00 – מוצ"ש מול היועמ"ש – מה שהתחיל כהפגנות קבועות מול ביתו של אביחי מנדלבליט לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין פרשת הצוללות, הפך בעקבות האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור, להפגנות על עצם זכות המחאה. בשל האיסור לקיים את ההפגנה מול ביתו של מנדלבליט עצמו, ההפגנה נערכת בכיכר אלוף הרב שלמה גורן, קניון גנים בפתח תקווה. הפגנות נגד השחיתות יתקיימו גם בבאר שבע – גרנד קניון, שדרות דוד טוביהו 125, נהריה – צומת נהריה, מול התותח תל אביב – כיכר רבין, חיפה – יוחאי בן נון 1 וירושלים – כיכר פריז (כיכר צרפת).

21:30 – הבדלה והפגנה של התנועה הרפורמית והתנועה המסורתית נגד ביטול מתווה הכותל, מול בית ראש הממשלה, בלפור 1 בירושלים. פרטים כאן.

2.7 יום ראשון

ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת חוק על פיה ימונו היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה כמשרות אמון של השרים, ולא במכרז כפי שנהוג היום – איגוד המשפטנים בהסתדרות מתנגד לפגיעה בעצמאותם, ובמעמד המשפטנים בשירות הציבורי.

3.7 יום שני

8:00 – דיון בבית הדין לעבודה בתל אביב בפני השופטת אסנת רובוביץ-ברכש, בדרישת ההסתדרות ו-ועד עובדי חברת מת"ף מקבוצת הבינלאומי לקבל לידיהם נתונים שונים הנחוצים להם לצורך קיום מו"מ להסכם קיבוצי – ביניהם נתונים בנושא ההעסקה הקבלנית בחברה.

9:00 – דיון בתביעת ההסתדרות כנגד חברת סודהסטרים על סך 15 מיליון ש"ח בגין פגיעה בהתארגנות עובדיה. השופטת יעל אנגלברג שהם זימנה את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ואת מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום לדיון במטרה לחתור להסכמות בין הצדדים. בעתירת ההסתדרות עדויות קשות על גיוס עובדים על ידי ההנהלה לשבירת ההתארגנות.

9:30 – דיון בוועדת החינוך על רקע אפליית נערות מזרחיות שנדחו מלהירשם לסמינר בחיפה.

10:00 – ועדת הכלכלה תדון בכך שלערבים, נשים ומזרחיים יש סיכויים פחותים לקבל אשראי בבנקים.

10:00 – ועדת העליה והקליטה תדון באי מיצוי זכויות על ידי עולים בתחומי הרווחה, החינוך, הבריאות והדיור.

12:00 – דיון על השינויים בביטוחים הסיעודיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בהשתתפות הממונה על הביטוח דורית סלינג'ר.

4.7 יום שלישי

8:30 – דיון על המלצות ועדת סומך להפריט את טיפת חלב בוועדת העבודה והרווחה.

10:30 – דיון בנושא תוכנית החומש בחברה הבדואית וצמצום פערים בוועדה לצדק חלוקתי.

11:15 – ועדת העבודה והרווחה תדון בגילויי גזענות במקומות העבודה.

12:00 – דיון בוועדת הכלכלה על קידום ופיתוח התעשיה בנגב.

12:30 – ועדת הפנים תדון בסגירת עשרות תלונות שהוגשו למשטרה בנושא גילויי גזענות ואי יישום דו"ח ועדת פלמור למאבק בגזענות.

19:30 – ערב התרמה בסימן נשים יוצאות אתיופיה מובילות לשינוי, כולל הקרנה של הסרט 'שמאגלוץ' – המגשרות'. מיד לאחר הסרט שיחה עם יובי תשומה על הדרך בה היא רואה את ההווה ואת העתיד שלה ושל החברה כולה בישראל, היכרות עם פעילותה הענפה והעשייה המשמעותית של הגרעינים הקהילתיים של יוצאי אתיופיה שהיא וחבריה מובילים. בית וייל, רחוב הנוטע 4, כפר שמריהו. פרטים כאן.

5.7 יום רביעי

9:00 – דיון בוועדת הפנים על מכירת קרקעות כנסייה במערב ירושלים, עליהן גרים אזרחים, ליזמי נדל"ן פרטיים.

6.7 יום חמישי

19:30 – מפגש מתעניינים של אסל"י – ארגון סרט לבן ישראל הרותם גברים למאבק באלימות כלפי נשים, והרצאה בנושא גבריות. המפלט של החוג הצפוני, כיכר אנטין בכניסה הראשית לאוניברסיטת תל אביב, שער 7. פרטים כאן.

7.7 יום שישי

9:00 – פעילי המאבק בבניה בחוף אכזיב יפגינו מול אירוע מכירות של חברות הנדל"ן עבור הפרוייקטים בחוף. חוף אכזיב בנהריה. פרטים כאן.

11:00 – מפגש של ראש מועצה איזורית עמק יזרעאל אייל בצר עם אלכס פרידמן – מקים תנועת נכה לא חצי בן אדם, בנושא זכויות נכים והמאבק להעלאת הקיצבה לגובה שכר המינימום, בבניין המועצה. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!