דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מוצ"ש מול היועמ"ש

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

כוונות פיטורי העובדות והעובדים של חיפה כימיקלים וטבע - לא יעברו בשקט | עד השוואת קיצבת הנכות לגובה שכר המינימום - הנכים ושותפים למאבק יהיו ברחובות | ההפגנות נגד השחיתות בשלטון מתרחבות | ועצרת זיכרון זיכרון ומאבק למען קורבנות הזנות

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

ביום ראשון תתכנס ועדת הכספים של הכנסת לדון בשורה של משברי פיטורין בתעשייה הישראלית – בין היתר בהודעת חיפה כימיקלים על פיטורי כלל עובדיה בצפון ובדרום, וכן לדיון נוסף על משבר הפיטורין בטבע.

במקביל, וועדי העובדים בחיפה כימיקלים צפון ודרום הקימו אוהלי מחאה מול המפעלים. יו"ר ההסתדרות הודיע כי במידה ולא יסתמן פתרון למשבר – ישבתו העובדים המאורגנים בנגב בסולידאריות.

גם המאבק כנגד פיטורי 350 עובדים בטבע נמשך, וסכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות. מגיע לשלב בו ניתן להפעיל צעדים ארגוניים כבר בשבוע הקרוב.

עובדי בנק מזרחי-טפחות נכנסים לשבוע שני של שביתה כללית בחברה, בה לא נחתם הסכם שכר חדש מאז 2005. גם עובדי בנק אגוד האמור להירכש על ידי בנק מזרחי-טפחות הכריזו על סכסוך עבודה בדרישה שיידונו איתם על השלכות הרכישה על העובדים.

40 עובדי מתחם קריית עתידים בתל אביב פתחו ביום חמישי בשביתה, על רקע מבוי סתום במו"מ לקראת חתימת הסכם קיבוצי ראשון עימם, הנמשך מאז שנת 2015.

עובדי חברת ההיי טק 'נס' ימשיכו לנקוט השבוע בצעדים ארגוניים. העובדים
טוענים לגרירת רגליים של ההנהלה במו"מ לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה. ועד העובדים יערוך אספות הסברה במוקדי החברה השונים, במהלך שעות העבודה. ההסתדרות הגישה כנגד החברה תביעה על סך מיליון שקלים בגין פגיעה בהתארגנות העובדים.

סכסוך העבודה של ארגון הכבאים עומד בעינו. לוחמי האש אינם מבצעים תפקידים עבורם אינם מתוגמלים, זאת בהוראת האיגוד.

המאבק להשוואת גובה קצבת הנכות לשכר המינימום נמשך. צפויות להתקיים הפגנות ספונטניות הכוללות חסימת כבישים ברחבי הארץ. הקישו לקריאת מאמר המערכת של "דבר ראשון" בנושא קצבאות הנכות.

5.8 מוצאי שבת

20:00 – "מוצ"ש מול היועמ"ש": מה שהתחיל כהפגנות קבועות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין פרשת הצוללות, הפך בעקבות האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור, להפגנות על עצם זכות המחאה, וכנגד השחיתות השילטונית, הנערכות בשורת מוקדים ברחבי הארץ: אם המחאות בפתח תקווה – מול קניון גנים (העצמאות 63), ראש פינה – צומת ראש פינה, נהריה – צומת נהריה מול התותח, חיפה – מעבר למנהרה שליד מסעדת מקסים, עפולה – כיכר העצמאות בשדרות הנשיא, חדרה – כיכר המשטרה, נתניה – קניון עיר ימים, כפר סבא – ויצמן 63 קניון ערים, תל אביב – כיכר רבין, רמת גן – ביאליק 42, חולון– שדרות גולדה מאיר 6, נס ציונה – צומת וייצמן בן גוריון, מודיעין – צומת שילת, ירושלים – כיכר פריז, אשדוד – שדרות מנחם בגין פינת משה סנה, קרית גת – צומת פלוגות, באר שבע – גרנד קניון, שדרות דוד טוביה 125.

20:30 – אירוע גאווה ובמה גאה בפאב המפלצת (שעל המאבק לפתיחתו כתבנו כאן) בקריית יובל. מתנ"ס פיליפ ליאון, רחוב צ'ילה 4 ירושלים. פרטים כאן.

6.8 יום ראשון

10:00 – ועדת הכספים תתכנס לדון בפיטורין במפעלי תעשייה שונים בישראל. הישיבה תפתח בדיון בפיטורין בטבע, שדחו את הצעת הועדה להשהות פיטורי 350 עובדים לאחרי החגים ולהיכנס להליך היוועצות בתום לב עם ועד העובדים. אחר כך יידונו הפיטורין של כלל עובדי חיפה כימיקלים – בצפון ובדרום. אחר כך ידונו בסגירה המסתמנת של מפעל מחזור הבקבוקים היחיד בישראל – אביב תעשיות ברמת חובב. אגף התקציבים עומד בסירובו לסייע למפעל מקרן הניקיון.

10:00 – הכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי בוועדת חוק, חוקה ומשפט.

17:00 – אירוע 'סלט ישראלי' של תנועת נשים עושות שלום בדימונה. בר כוכבא 210. פרטים כאן.

7.8 יום שני

9:30 – תיאטרון הנוער העובד והלומד מציג בטבריה: הלילה הזה – סיפורה של המחתרת הציונית במרוקו. היכל התרבות – יד שיטרית, ביאליק 13, טבריה. פרטים כאן.

19:00 – כנס השקת סיפרה של גילי צוק – 'אהבה בטרנס' בהוצאת דרור לנפש, עם פאנל בנושא המאבק בטרנספוביה דרך ייצוגים תרבותיים. זהזה – האנגר 21 נמל תל אביב. פרטים כאן.

20:00 – כנס הפעילים הגדול בגבעת עמל. פרטים כאן.

20:00 – הרצאה של פרוייקט רוג'ום בקשיו בר בקריית שמונה – סטודנטים בין שמרנות לשינוי. כיכר צה"ל, פרטים כאן.

8.8 יום שלישי

9:30 – דיון בוועדת הפנים על החלטת בית משפט השלום לסגור ולהרוס את מתחם הפאוור סנטר בצומת ירקונים שנבנה שלא כחוק על קרקע חקלאית, המעמידה כ-500 עובדים בסכנת פיטורין.

17:30 – אירוע הסברה גאה של ארגון הנוער איגי בקניון קריית אונו. פרטים כאן.

20:00 – הופעה: מחזירים את 88FM למאזינים. רידניג 3 תל אביב, פרטים כאן.

9.8 יום רביעי

21:00 – ערן סבאג ותוכניתו 'חיים של אחרים' בגל"צ מזמינים את הציבור לערב לציון מאה שנים למהפכה הרוסית. מועדון התיאטרון ביפו (שדרות ירושלים 10). פרטים כאן.

10.8 יום חמישי

19:00 – עצרת זיכרון ומאבק לציון שנתיים למותה של ג'סיקה ולזכר יתר קורבנות הזנות. כינוס מול הירקון 98 – המקום בו נוצלה ג'סיקה ובו סיימה את חייה, שם תהיה הדלקת נירות ומשם צעדה לעצרת בגן מאיר. פרטים כאן.

19:30 – פאנל ביסקסואלי בנושא משפחות בבית הקהילות לגאווה וסובלנות, מסדה 6 בחיפה. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!