14.07.2018 בחזרה אל מי שדווקא בדמות האנטי-גיבור שלה שבתה את לב הישראלים הוויכוח על האם מחאת קיץ 2011 הצליחה או לא יימשך עוד שנים רבות | מה שכמעט אין עליו וויכוח הוא מקומה של אישה צעירה ואנונימית בהובלת הציבור שדרש "צדק חברתי" | טור דעה
25.12.2017 'תופעת וויל סמית': התבוללות בהגמוניה או שינויה? סרטיו של סמית', בהם הוא משחק אדם 'רגיל' ללא התייחסות לצבע עורו השחור, מאפשרים לשחורים להרים ראש מעל תקרת הזכוכית של הגזענות | בה בעת, הם עלולים לנטרל את המאבק לשינוי החברה מן היסוד ראם שמואלביץ
08.12.2017 הסרט "אחרייך": בשורה לאמנות העוסקת בשיח הזהויות רנא אבו פריחה עוסקת בסרטה הראשון בסיפור משפחתה - אמה ערבייה מוסלמית מג'ת, אביה בדואי מתל שבע, ומשפחתה מתגוררת בעומר | הסרט עוסק באופן עדין ומורכב בשאלות של זהות ישראלית, תוך יצירת משמעות ולא פירוקה ראם שמואלביץ
07.12.2017 הסרט 'פיגומים' משמר את ההיררכיה בין הגוף לרוח במקום לקרוא תיגר על הסדר הקיים, מציג הסרט לצופה יחס היררכי בין שני העולמות, כאשר הלמידה העיונית והתעודה הן חיוביות והעבודה הפיזית היא נמוכה ורעה, ובכך הוא חסר אמירה חברתית משמעותית | תגובה לביקורתו של יצחק רובין ראם שמואלביץ
24.11.2017 בזכות ולא בחסד: שתי הערות על "אנשים טובים" ההצגה של תיאטרון חיפה בוחנת, בהצלחה, סוגיות של הבדלי מעמדות ותרבות | הכתיבה המשובחת, כמו גם הבימוי והמשחק, הופכים את "אנשים טובים" לתענוג אמיתי | אך כמו יצירות דומות, היא משמרת תפיסה מוטעית של יחס הכוחות בשוק העבודה ראם שמואלביץ
11.10.2017 להתחיל מבראשית: מה מעניק לתורה את חיי הנצח שלה? התורה התעלתה מעל לכל יצירה ספרותית - עשרות רבות של דורות, אלפי שנים של קריאה, עשרות מיליוני קוראים, דתיים וחילונים, מדור לדור, וקסמה אינו דוהה ראם שמואלביץ
29.09.2017 'פוקסטרוט': הבעייה היא לא הביקורת, אלא הזלזול בקהל הישראלי הישראלים לא יוכלו למצוא את עצמם בתוך הסרט הזה, ואולי להפנים חלק מהביקורת שבו, כי הוא לא נעשה עבורם - אלא עבור המבקרים בוונציה | לאירופים הוא יגיש את דימוי הצבא הישראלי כמו שהם רוצים לקבל: אכזרי, לא אנושי, מנותק רגשית ובלתי-מורכב ראם שמואלביץ