דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

ההסתדרות צפויה לדרוש להשבית את הנמלים על רקע הפיצוץ במו"מ על עתידם | עובדי החינוכית יפגינו נגד סגירת האייקון התרבותי | שלל אירועי תרבות ומחאה בשבוע שמסתיים במצעד הגאווה החיפאי

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדי הטלוויזיה החינוכית יפגינו מדי יום מול משרדי הערוץ עד למציאת פתרון שימנע את סגירתו. על-פי חוק השידור הציבורי צפוי הערוץ לסיים את שידוריו באמצע אוגוסט ובמקומו צפוי לקום ערוץ ילדים במסגרת תאגיד השידור הציבורי שיתבסס ברובו על הפקת תכנים במיקור חוץ. שלוש הצעות חוק פרטיות הוגשו במטרה לנסות ולמנוע תרחיש זה, אולם לעת עתה אף לא אחת מהן התקדמה או עברה בוועדת השרים לחקיקה. ניתן להתעדכן ולהצטרף להפגנות ולמחאת העובדים בקבוצת הפייסבוק 'החברים של קישקשתא'.

המשא ומתן בנמלים הגיע למבוי סתום וביום ראשון צפויה ככל הנראה ההסתדרות לדווח על כך לבית הדין ולדרוש דיון דחוף בבקשה לאשר להם את זכות השביתה – זאת במטרה להכריע במחלוקות שנותרו, הנוגעות ברובן ליכולתם של הנמלים הוותיקים לעמוד בתחרות מול הנמלים החדשים. מזה כשלוש שנים וחצי שבניית הנמלים החדשים מתבצעת בפועל – בעוד בית הדין הארצי לעבודה אוסר על עובדי הנמלים לשבות במטרה להגן על זכויותיהם ותנאי עבודתם.

תקופת ההקפאה של סכסוכי העבודה בקבוצת הבינלאומי הסתיימה בשבוע שעבר – בבנק אוצר החייל, על רקע הכוונות למזגו עם הבנק הבינלאומי, ובחברת מתף המספקת לבנקי הקבוצה שירותי IT על רקע גרירת רגלים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון. בקבוצת בזק הוכרזו גם כן שני סכסוכי עבודה: בבזק בינלאומי שתקופת הצינון שלו נסתיימה כבר ובפלאפון – שתקופת הצינון שלו תסתיים בשבוע הקרוב, בדרישה שהנהלת הקבוצה תיכנס עם העובדים למו"מ באשר להשלכות השינויים הארגוניים והמיזוג המסתמן שלהם עם החברה האם. בקבוצת מי עדן גם כן שני סכסוכי עבודה שתקופת הצינון שלהם תסתיים השבוע, במי עדן בר ובפאוזה, על רקע מבוי סתום במו"מ להסכם קיבוצי ראשון.
גם סכסוך העבודה בתנועת הצופים יגיע לסוף ימי הצינון. שם דורש ועד העובדים חתימה על הסכם קיבוצי טרם פתיחת מפעלי הקיץ, והסדרת תנאי העסקתם של השכירים בתנועה לקראת שנת הפעילות הבאה. בהנהלת התנועה הודיעו כי הם שוקלים לבטל את מפעלי הקיץ בתגובה.

עובדי משרד הביטחון נאבקים כנגד התרחבות צורות ההעסקה הקבלניות במשרד, והקמת החברה הממשלתית שביט, שמטרתה הוצאת פעולות רבות של המשרד למיקור חוץ במסגרת קבלנית.

16.6 מוצאי שבת
19:00 – הפגנות נגד השחיתות השלטונית: קרית שמונה – צומת רסקו, ראש פינה – צומת ראש פינה, נהריה – צומת נהריה ליד התותח, עפולה – כיכר העצמאות בשדרות הנשיא 12, עמק הירדן – צומת צמח, חיפה – אודיטוריום מרכז הכרמל, נתניה – קניון עיר ימים, כרכור – צומת כרכור, כפר סבא – וייצמן 63, תל אביב – כיכר הבימה, ירושלים – כיכר פריז, מודיעין – צומת שילת, נס ציונה – מפגש רחובות וייצמן ובן גוריון, רחובות – הכניסה למכון וייצמן, קרית גת – צומת פלוגות, באר שבע – מרכז מורים, אילת – מרכז פנינת אילת.

17.6 יום ראשון
ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת חוק מטעם משרד העבודה והרווחה על-פיו כלל מעונות היום והמשפחתונים בהם מטופלים פעוטות עד גיל שלוש יפוקחו על ידי המדינה.
ייתכן שהוועדה תדון גם בהצעות החוק להצלת הטלוויזיה החינוכית.

18.6 יום שני
9:30 דיון בוועדת החינוך על עתידה של הטלוויזיה החינוכית, שעל פי חוק השידור הציבורי הנוכחי עתידה להסגר באמצע אוגוסט.
10:00 דיון בוועדת העבודה והרווחה בהצעת חוק שמטרתה להבהיר כי סיום עבודתו של עובד קבלן כוח אדם בשל סיום ההתקשרות בין מזמין השירות והקבלן דינה כפיטורים וכן כי עובד יהיה זכאי לפיצויי פיטורין גם במידה ועבר לעבוד אצל קבלן אחר באותו מקום פיזי ותפקיד.
11:00 דיון בוועדת הכספים על השפעת עדכון מחיר החלב על עובדי תעשיית החלב בישראל והחשש מפיטורי עשרות עובדים.

19.6 יום שלישי
שלישי-רביעי:
כנס אלי הורוביץ לחברה וכלכלה. מלון מצודת דוד, המלך 7 ירושלים. פרטים כאן.
כנס דימונה לתרבות ופריפריה – בספריה העירונית וברחבי העיר דימונה. פרטים כאן.

10:00 דיון בוועדת העליה והקליטה על פרוייקט באבי יאר – להנצחת יהודי אוקראינה וברית המועצות לשעבר שנרצחו על ידי הנאצים.

12:30 דיון בועדת העליה והקליטה על הרשימות השחורות של אזרחים ש'יהדותם מוטלת בספק' ברבנות הראשית לישראל.
14:00 כנס בכנסת השקת פרוייקט שילוב בני נוער עם מוגבלות בעבודה בשיתוף "סיכוי שווה", מעסיקים, תנועות הנוער, עמותות לשילוב בני ובנות נוער ונציגי ממשלה. חדר הוועדה לזכויות הילד (יש להסדיר כניסה) פרטים כאן.

14:00 דיון בעונש של האנס אלון קסטיאל ש-16 נשים התלוננו שפגע בהן. פרטים כאן.
18:00 סיור בעקבות ההיסטוריה הגאה של חיפה. יציאה מבית הקהילות לגאווה וסובלנות ברחוב מסדה 6, שכונת הדר בחיפה. פרטים כאן.

20.6 יום רביעי
9:00 דיון בוועדה לביקורת המדינה על נחלים מזוהים בישראל, השלכותיהם הסביבתיות והבריאותיות ופעילות המדינה לשיקום נחלים
9:00 דיון בוועדה לקידום מעמד האישה על האמצעים להגנה על נשים המצויות בסיכון גבוה מפני אלימות.

18:00 אסיפה שנתית של עמותת אזרחים למען הסביבה והרצאה של ערן בנימיני, מנכ"ל חיים וסביבה, שידבר על שיתופי פעולה יהודיים ערביים במאבקים סביבתיים במציאות של מתיחות לאומית. בית הגפן, שדרות הציונות 33, חיפה. פרטים כאן.
19:00 ערב ספוקן וורד של קבוצת 'לשם שינוי' של סדאקה – כשאמנות פוגשת מציאות. נמל יפו, פרטים כאן.
19:30 הרצאה של סני ארזי – הקמפיינר שמאחורי פרוייקט התוכן 'שישים ואחת' על 15 תובנות מתחום השיווק הפוליטי בישראל. בית הקיבוץ הארצי, ליאונרדו דה-וינצ'י 13, תל אביב (עלות כניסה 20 ש"ח). פרטים כאן.

21.6 יום חמישי
15:00 ההסתדרות והציבור הערבי בישראל – יום העיון השנתי של מרכז ההדרכה 'בדרכי נועם' מבית תנועת דרור ישראל. יוצג מחקרו של עודד מארק בנושא פעילות ההסתדרות בקרב הציבור הערבי בישראל לאורך שנות קיומה. המכללה למנהל, רחוב אלי ויזל 2 ראשון לציון. פרטים כאן.
18:00 הפגנה להכרה בחטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן. כיכר פריז בירושלים. פרטים כאן.
19:00 על הקשת הטרנס*ית, שיחה עם פעילות מהקהילה הטרנסג'נדרית בקפה חלוצה, פוריה 12 יפו. פרטים כאן.

22.6 יום שישי

10:00 מצעד הגאווה החיפאי בסימן 'דורות של גאווה'. ההתכנסות בצומת כרמליה. ב-11:30 תחילת צעידה על ציר מוריה ואירוע מרכזי בגן האם. פרטים כאן.
18:00 קבלת שבת גאווה בקהילת רמות שלום של התנועה הרפורמית בבאר שבע. יוסף תקוע 48 פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!