דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

"אלפים נרצחים באתיופיה וכאן עסקים כרגיל": יו"ר מפלגת 'הלב היהודי' שובת רעב מול בית שר הביטחון

אלי יוסף, פעיל מזה חמש שנים נגד מכירת נשק למשטרים רצחניים, מסביר כי השביתה מול ביתו של גנץ היא מחאה בעקבות "האטימות של התקשורת הישראלית ונבחרי הציבור הישראלים" | לדבריו, על ישראל "להעלות ארצה את כל היהודים ממחוז תיגראי"

אלי יוסף שובת רעב מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין (צילום: אלבום פרטי)
אלי יוסף שובת רעב מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין (צילום: אלבום פרטי)
אוריאל לוי

יו"ר מפלגת 'הלב היהודי', אלי יוסף, פתח אתמול (שבת) בשביתת רעב מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין בעקבות "האטימות של התקשורת הישראלית ונבחרי הציבור הישראלים" אל מול מלחמת האזרחים באתיופיה. יוסף מספר כי לאחר שנחשף למידע על מלחמת האזרחים באתיופיה, בין היתר בכתבה שפורסמה ב'דבר', עבר "שבת של חשבון נפש.

"אלפי אנשים נרצחים שם. בזמן שהאיחוד האירופי מגבש סנקציות נגד אתיופיה, כאן אפילו לא מדווחים על המתרחש. ממשיכים עסקים כרגיל. דיברתי עם ישראלים שעלו מאתיופיה וליבם נכמר אל מול האטימות של התקשורת הישראלית ונבחרי הציבור הישראלים. אתמול בלילה הגעתי לראש העין לפתוח בשביתת רעב מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ, בן לניצולת שואה".

אתה מרבה לערוך שביתות רעב. האם לדעתך זה יסייע?
"אני יודע שלא יתייחסו אבל אני חייב להזכיר לעצמי שאני נאבק על הזכות להיקרא בן אדם. אני חייב לפעול. אסור לנו כיהודים לשתוק שעה שאחינו נרצחים בנשק שאנחנו מייצרים".

ואם גנץ יפגש איתך. מה הדרישות שלך ממנו?
"קודם כל להעלות ארצה את כל היהודים ממחוז תיגראי. שלוש יהודים כבר נהרגו שם וזה לא סובל דיחוי. דבר נוסף שאדרוש זה התערבות של ממשלת ישראל. להפסיק למכור נשק, טכנולוגיה צבאית ומידע שיכול לשמש לפיתוח נשק לממשלת אתיופיה, ולאפשר לתקשורת ולארגוני סיוע להיכנס למחוז תיגראי".

פשעי מלחמה בוצעו באתיופיה על ידי שני הצדדים הלוחמים. מה תפקידה של ישראל במצב כזה?
"קורה במלחמות ששני הצדדים מבצעים פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. זה לא דבר חדש, זה היה ככה גם ברצח העם ברואנדה, גם בדרום סודן. קרה גם בעבר שישראל מכרה נשק לשני הצדדים שביצעו בו פשעים נגד אזרחים. התפקיד של מדינת ישראל הוא לדרוש את העמדת הפושעים לדין ובטח שלא למכור להם נשק. לצערי ישראל עושה בדיוק את ההפך. היא מוכרת נשק לכל המרבה במחיר ואין שקיפות בנוגע לייצוא הביטחוני. במקום להיות אור לגויים ולדרוש משפט צדק בין העמים אנחנו מחמשים את הרוצחים".

על פי הדיווחים, נהרגו יהודים משני צידי המתרס במלחמה הזו. העולים מאתיופיה מפולגים ביניהם בנוגע למתרחש.
"יהודים נלחמו אחד בשני בעבור לאומים אחרים כבר במלחמות נפוליאון, עבור במלחמת העולם הראשונה, ובאינספור מלחמות נוספות. גם במלחמת נגורנו קרבאך שנערכה בסתיו האחרון נהרגו יהודים משני הצדדים – ארמניה ואזרבייג'ן. זוהי חלק מהגלות. הגלותיות מביאה את היהודים להילחם בעבור לאומים אחרים כדי להוכיח נאמנות, אפילו כשהם נלחמים זה בזה. התשובה היחידה שיש לכך היא הציונות. זה רק מדגיש את החשיבות שמדינת ישראל תעשה כל שביכולתה על מנת להעלות את כל היהודים מאתיופיה ויפה שעה אחת קודם".

יוסף (64), פעיל מזה חמש שנים נגד מכירת נשק למשטרים רצחניים. פעילותו הציבורית התמקדה במכירת נשק למיאנמר, בה מתבצע רצח עם כנגד בני הרוהינגה המוסלמיםמכירת הנשק לדרום סודן בה מתרחשת מזה שנים מלחמה עקובה מדם כשכל הצדדים הלוחמים בה ביצעו פשעים נגד האנושות הכוללים טבח באזרחים בלתי חמושים, ומכירת נשק לשליט בקמרון וסיוע בהקמת יחידה מיוחדת תחת פיקודו שביצעה מעשי טבח נגד אזרחים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!