דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

אחרי שמשרד התקשורת התיר סגירה נרחבת של סניפי דואר, הוא לוחץ על הבלם

חברת דואר ישראל נמצאת בתהליך הפרטה, אך שר התקשורת הודיע על שינוי ברישיון לטובת שיפור השירות בפריפריה | השר קרעי: "אנו מסדירים את מנגנון הסגירה בפריפריה, תוך מתן דגש על פרישה רחבה ורמת שירות גבוהה"

שר התקשורת שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
שר התקשורת שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חברת דואר ישראל נמצאת בתהליך הפרטה, אך אתמול (רביעי) הודיע שר התקשורת שלמה קרעי על שינוי ברישיון, לטובת שיפור השירות בפריפריה.

"הקפאנו לאלתר סגירת סניפים לפני כשבעה חודשים כדי לעצור את הפגיעה בפריפריה", אמר השר קרעי, "ועכשיו אנו מסדירים את מנגנון הסגירה בפריפריה ברישיון, תוך מתן דגש על פרישה רחבה, זמני המתנה קצרים ורמת שירות גבוהה. הפרטה כן ומהר, אבל בלי מהלכים שיפגעו בשירות לציבור וממילא יפגעו בהצלחת תהליך ההפרטה״.

הפגיעה בשירותי הדואר בפריפריה, התאפשרה בזכות החתימה של השר קרעי על הרישיון החדש של הדואר, שמפחית באופן דרמטי את חובת פריסת הסניפים, ומאפשר לייקר את שירותי הדואר. בשבוע הבא אמור להיפתח חדר המידע לרוכשים הפרטיים לגבי הפרטת הדואר, אף שההפרטה מצריכה אישור בועדת הכספים בכנסת, שמעולם לא קיימה דיון בנושא.

לפי הודעת המשרד, בשנת 2023 חברת דואר ישראל כבר סגרה 53 סניפים וקרוב ל160 סניפים מאז 2022. לאחר שההנחיה שבתוקף היא להקפיא סגירת סניפים, ההנחיות החדשות דווקא יגדירו את האופן בו ניתן להוסיף ולסגור עוד סניפי דואר, אך הפעם עם קריטריונים שאמורים למנוע הדרדרות נוספת ברמת השירות.

המהלך החדש לשמירה על רמת השירות בפריפריה נעשה באמצעות שימוע משני לתיקון הרישיון הכללי של חברת הדואר. לפי המשרד, בשימוע יש דגש מיוחד על תושבי הפריפריה החברתית-כלכלית, שהם המשתמשים העיקריים של שירותי בנק הדואר. לפי השימוע, מוצע כי ביישובים באשכולות חברתיים-כלכליים 1-5, המרחק בין סניף לבין 90% מבתי האב ביישוב לא יעלה על 2 ק"מ, ולא יעלה על 4 ק"מ ביישובים של עד 10,000 תושבים (כיום המרחקים עומדים על 3 ק״מ ו-6 ק״מ בהתאמה).

בנוסף, מוצע כי זמני ההמתנה בסניפים ביישובים אלו לא יעלו על 10 דקות לצרכן בממוצע, בחצי שנה שלפני סגירת סניף, ועם התחייבות לאותה רמת שירות בשנה שלאחר מכן – בכל נקודת שירות שחברת הדואר בחרה להעביר אליה פעילות של נקודת שירות אחרת שנסגרה.

הובהר גם כי החברה רשאית לספק שירות ביחידות דואר בקדימות למזמיני תור מראש, אולם אינה רשאית לסרב לתת את שירותיה למי שלא הזמין תור מראש.

השימוע המשני מגיע לאחר פניות ותלונות רבות שהתקבלו במשרד התקשורת, בעניין סגירת נקודות שירות ("יחידות דואר") על ידי חברת הדואר, שגרמה לפגיעה משמעותית בשירות לציבור ובנגישות הציבור לשירותי החברה בנקודות השירות. החברה נדרשה להשיב לשימוע המשני עד ה-18 לפברואר.

לשר התקשורת יש כעת כמה עימותים מול חברת הדואר, שכוללים עיצום כספי גבוה של 2 מליון שקלים, על ליקויים חמורים ברמת השירות, נסיון להדיח את יו"ר החברה מישאל וקנין שנבלם בבג"צ, וכן התנגדות לכך שבנק הדואר הקפיא את חשבונו של דוד חי חסדאי, בעקבות הטלת סנקציות אמריקאיות על חסדאי בגין פעילות אלימה כלפי פלסטינים בשטחי יהודה ושומרון. אם בנק הדואר ייעתר לשר ויפר את הסנקציות האמריקאיות, כל הבנק לקוחותיו עלולים להיחשב כמפרי סנקציות ולהיות מנותקים מהמערכת הפיננסית הבינלאומית.

מדואר ישראל נמסר: "טרם קיבלנו את פרטי השימוע. לאחר שיועברו אלינו ממשרד התקשורת, נלמד את הפרטים ונתייחס בהתאם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!