דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

השבוע הבא עלינו לטובה קצר במיוחד, זאת בשל ראש השנה, אך גם הוא מלא בפעילות חברתית | ממשיכים להפגין מול היועמ"ש, ממשיכים להיאבק על העלאת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום ומפגש יהודי-פלסטיני לקידום תהליך השלום

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

המאבק להשוואת גובה קצבת הנכות לשכר המינימום נמשך. לאחר שהמדינה השיבה לבג"ץ, כעת מחכים לחשיפת המלצות ועדת זליכה שאמורות לעלות להצבעת הממשלה בשבועות הקרובים. ביום שני תתכנס הכנסת לכנס פגרה בנושא, ומולה יפגינו ארגוני הנכים. הפגנות ספונטניות הכוללות חסימת כבישים צפויות להתקיים גם ברחבי הארץ. לאחרונה הודיעה גם ההסתדרות על הצטרפותה למאבק.

עובדי מסעדת 'קפה נואר' בתל אביב נוקטים צעדים ארגוניים, לראשונה בענף המסעדנות, מזה למעלה משבוע. העובדים נוקטים שביתות מדודות ועוצרים חלק מהמשמרות במסעדה – זאת על רקע המבוי הסתום במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון במסעדה. במקביל פנתה הסתדרות הנוער העובד והלומד בה הם מאוגדים לבית הדין לעבודה בדרישה שהנהלת החברה תעצור את הפגיעות בנציגי העובדים, בזכות ההתארגנות ובזכות השביתה.

עובדי מפעל מערכות האזעקה ויסוניק בקריית גת התאגדו בהסתדרות במטרה להיאבק בכוונת הבעלים לסגור את המפעל ולהעביר פעילותו לחו"ל. העובדים הכריזו סכסוך עבודה והחלו לנקוט צעדים ארגוניים הצפויים להחריף בשבועות הקרובים.

ארגון הכבאים החריף השבוע את צעדיו הארגוניים, וזאת על רקע פגיעה בתנאי הכבאים והתעלמות הנציבות משורה של פניות הארגון בנושא הסדרת תנאים שונים של הכבאים – ביניהם הענקת תקנים לביצוע תפקידים נוספים לתפקידי השגרה. יופסקו בכל רחבי הארץ השתתפות העובדים בתרגילים, אימונים והדרכות וכן יציאה לאבטחות. עם זאת, הדגיש ארגון הכבאים, כי כל הפעילות המבצעית השגרתית תמשיך להתנהל כסדרה. האיגוד גם הודיע על כוונתו להיאבק בהכרזת הנציב כי לא יקבל יותר מועמדים לתפקיד לוחמי אש שלא השלימו בגרות.

פורום משפחות השוטרים והסוהרים וגמלאי המשטרה והשב"ס מפגינים מול הפקידות הבכירה בממשלה במאבק להשוואת תנאי השוטרים והסוהרים לאלו של חיילי הקבע.

סכסוכי עבודה פתוחים נוספים: עובדי בנק איגוד הדורשים להיות מעורבים בהליך רכישת הבנק, עובדי גלובס המתריעים על הרעת תנאי העבודה בעיתון מצד הבעלים החדשים, ועובדי דה מרקר על רקע הכוונה לאחד את מערכת העיתון עם מערכת הארץ ואף עתרו לבית הדין לעבודה על רקע הכוונה לבצע פיטורין חד צדדיים..

16.9, מוצאי שבת

20:00 – "מוצ"ש מול היועמ"ש": מה שהתחיל כהפגנות קבועות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין פרשת הצוללות, הפך בעקבות האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור, להפגנות על עצם זכות המחאה, וכנגד השחיתות השלטונית, הנערכות בשורת מוקדים ברחבי הארץ. מרכז המחאה בפתח תקווה בכיכר גורן וסביבתה. מלבד זאת צפויות הפגנות גם בראש פינה – צומת ראש פינה, נהריה – צומת נהריה מול התותח, חיפה – מעבר למנהרה שליד מסעדת מקסים, עפולה – כיכר העצמאות בשדרות הנשיא ,חדרה– כיכר המשטרה, נתניה – קניון עיר ימים, כפר סבא – ויצמן 63 קניון ערים, תל אביב – כיכר הבימה, רמת גן – ביאליק 42, חולון– שדרות גולדה מאיר 6, ראשון לציון – מדרחוב רוטשילד, נס ציונה–  צומת ויצמן בן גוריון, מודיעין – צומת שילת, ירושלים – כיכר פריז, קרית גת –  צומת פלוגות, ערד – כיכר הכניסה לעיר על כביש 31.

21:00 – מפגש היכרות עם הלובי האזרחי 'לובי99' בשדה ורבורג, דרך ההדרים 20. פרטים כאן.

17.9, יום ראשון

17:30 – מפגש היכרות עם ארגון הנוער כנפיים של קרמבו המשלב נערים ונערות עם ובלי צרכים מיוחדים בפעילות משותפת. בית יהודית, עמק רפאים 12 ירושלים. פרטים כאן.

18:00 – פוליטיקה של היכרות – נשים עושות שלום פוגשות את הודא אבו ערקוב, מנהלת אזורית של ארגון Allmep – Alliance for Middle East Peace – המרכז 110 ארגוני שלום ישראלי ופלסטינים. רחוב יהושפט המלך, 20, הרצליה. פרטים כאן.

19:30 – העם דורש? האם מאבקים חברתיים יכולים לשנות את המציאות? פאנל עם פעילים ממגוון מאבקים ציבוריים. בית קנדה, רחוב שבטי ישראל 22 ירושלים. פרטים כאן.

18.9, יום שני

10:00 – נכים ופעילים חברתיים יפגינו מול הכנסת, המתכנסת לכנס פגרה בנושא 'התעללות הממשלה בנכים'. פרטים כאן.

12:30 – דיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט במסמך שגיבשה פרופ' רות גביזון כמתווה לעיגון חוקתי לחזון המדינה – כחלק מהדיונים על הצעת חוק הלאום.

17:30 – הכשרה בנושא חופש המחאה וזכויות בזמן הפגנה ומעצר. בתל אביב – פרטים לנרשמים כאן.

19.9, יום שלישי

19:00 הרצאה של חנה ספרן – "איפה היינו ומה עשינו" – היסטוריה לסבית והקשר שלה לפמיניזם. בית הקהילות לגאווה וסובלנות, מסדה 6 חיפה. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!