דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

מחשבים ניידים בהתאמה ללקוח, מודל עסקי חדש בעולם האלקטרוניקה

הסטרט אפ FRAME.WORK מציע להעביר את השליטה על השימוש במוצר מהיצרנים אל הצרכנים. המודל החדש אמור לתת למחשבים תוחלת חיים ארוכה יותר, לאפשר שידרוגים ותיקונים ולחסוך בפסולת אלקטרונית מזהמת

מחשב בהרכבה אישית, קל לתיקון עצמי, עם בחירה חופשית של היציאות והחיבורים (צילום: shutterstock)
מחשב בהרכבה אישית, קל לתיקון עצמי, עם בחירה חופשית של היציאות והחיבורים (צילום: shutterstock)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

סטרט אפ בשם FRAME.WORK, מציע מודל עסקי חדש לצרכני המחשבים הניידים: מחשב בהרכבה אישית, קל לתיקון עצמי, עם בחירה חופשית של היציאות והחיבורים, מתגים פיזיים למצלמה ולמיקרופון לשמירה על פרטיות ואספקה חופשית של חלפים.

על פי פרסומי החברה שעלו לרשת השבוע, מדובר בקונספט ייחודי לרכישת מחשבים ניידים שאמור להתמודד עם אחת הבעיות המרכזיות של תעשיית האלקטרוניקה: אשפה אלקטרונית. זאת תוך העברת השליטה במוצר מהיצרנים אל הצרכנים.

לייצר רק את מה שצריך, לזרוק כמה שפחות

FRAME.WORK מציעה למעשה מחשב מודולרי במשקל של 1.35 קילו. בשונה מרוב המחשבים הניידים, הכוללים מסך רחב המותאם לצפיה בסרטים, המחשב של FRAME.WORK  כולל מסך גבוה יותר וצר ביחס של 3:2, ובגודל 13.5 אינץ'. מדובר תצורת מסך השונה מהמקובל בשוק  ומתאימה יותר לכתיבת מסמכים, הנגללים לאורך.

המחשב שמפתחת FRAME.WORK כולל גם כפתורים פיזיים לכיבוי המצלמה והמיקרופון, היעילים כנגד מעקב וריגול. כיאה לעידן הזום, המצלמה עצמה תאפשר שיחת וידאו באיכות FULL HD ב-60 פריימים לשנייה במקום הסטנדרט המקובל של 720P ב30 פריימים לשנייה בלבד.

המחשבים ישלחו ללקוחות מורכבים או בחלקים להרכבה עצמית, ליד הרכיבים אמורים להופיע קודי QR לסריקה, שיקלו על המשתמשים לצפות בסרטונים ומדריכים לגבי תיקונים ושדרוגים.

המחשב יישלח ללקוחות עם חיבורים לפי בקשתם – יציאת HDMI, USB C, DISPLAYPORT, MICRO SD או אחרים. החברה מתכוונת לפרסם את הממשק האלקטרוני כך שחברות נוספות יוכלו למכור חיבורים מסוגים חדשים לאותו מחשב.

FRAME.WORK מצהירה שבכוונתה שגם הדור הבא של מחשבי החברה יצאו לשוק באותן מידות ועם אותם ממשקים, כך שמי שירצה לשדרג יוכל לרכוש לוח-אם בלבד. מדובר בשינוי תפיסה בעולם המחשבים הניידים, שיכולה לחסוך כסף ללקוחות ולהפחית את ייצור האשפה של מוצרי אלקטרוניקה בו זמנית. החברה, כך על פי הצהרתה, תמכור חלפים לכל דורש.

אתגר רעיוני לעולם האלקטרוניקה העכשווי

הקונספט של FRAME.WORK מאתגר את ההרגלים הבעייתיים של חברות האלקטרוניקה הכוללים: מעקב מצד היצרנית אחר המשתמשים; הנדסה מכוונת להקשות על תיקון מוצרים; מנעולי תוכנה נגד תיקונים, שירות גרוע ואי אספקת חלפים; הסתרת מדריכים טכניים מהרשת בטענה שאלו 'יצירות מוגנות בזכויות יוצרים' כמו יצירות אומנות, רדיפה משפטית אחר מי שמתקן מכשירים ללא רשותרשיונות תוכנה דרקוניים; מערכות הפעלה שהופכות את המשתמשים לשפני ניסוי ללא הסכמתם ופגיעה בשימושיות של מכשיר שתוקן באופן עצמאי.

FRAME.WORK אולי תהיה החברה הראשונה שמגיעה עם מוצר כזה לשוק, אבל הניסיון לייצר מכשירים אלקטרונים עמידים, מותאמים לצרכן, ומיועדים לתיקון, מוכר כבר כמה שנים. היזם הסביבתי דייב האקנס פיתח רעיון דומה לסמארטפונים בשם PHONEBLOKS ואף גייס את גוגל ומוטורולה כשותפות במיזם, שבסופו של דבר לא הצליח להגיע לכדי מוצר. האקנס טען כי אחרי שגוגל הצטרפה לפרויקט היא זו שחיסלה אותו.

החברה מתכננת השקה ראשונה של מחשב נייד בקיץ הקרוב בקנדה ובארצות הברית, ובעתיד במדינות נוספות. בדרך כלל, ייצור מחשבים ניידים בכמויות קטנות, לא מאפשר להם להימכר במחיר זול. עם זאת, ההנדסה היצירתית של המחשב והיותו בר שדרוג ותיקון בקלות יחסית, תוכל אולי להפוך אותו להשקעה משתלמת לשנים רבות.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!