דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

למרות ההסכם, מספר קבוצות נכים ימשיכו כנראה במחאה על גובה קצבת הנכות | דיון מיוחד בכנסת בנושא נגב קרמיקה | עובדי קפה נואר ימשיכו במאבקם לחתימת הסכם קיבוצי ראשון

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדי קפה נואר ממשיכים במאבקם לחתימת הסכם קיבוצי ראשון במסעדה ובענף המסעדנות בכלל, זאת לאחר שבשבוע שעבר הודיעה הנהלת המסעדה על הרעה חד צדדית בתנאי העובדים כתגובה לצעדים הארגוניים שנקטו. בשבוע שעבר התקיים דיון בבית הדין הארצי לעבודה על הטענות לפגיעה בהתארגנות. במהלך שבוע זה תגיש ההסתדרות את טיעוני הסיכום בתיק.

הנהלת מפעל נגב קרמיקה הודיעה על סגירת המפעל בירוחם ביום שישי בשעות הבוקר. לעת עתה לא נענתה להצעת ההסתדרות להכנס למו"מ אינטנסיבי בן חודש בדבר התייעלות במקביל להחזרת המפעל לעבודתו. ביום שלישי תתכנס בנושא ועדת העבודה והרווחה.

על אף ההסכמות אליהן הגיעו נציגי הנכים, ההסתדרות ונציגי המדינה בנושא העלאת קצבאות הנכות – חלק מארגוני הנכים אינם מקבלים את ההסכמות, וייתכן וימשיכו בפעולות המחאה ברחבי הארץ ובחסימות כבישים.

מטה המאבק למען השוטרים, הסוהרים וגמלאי המשטרה והשב"ס ממשיכים בהפגנות ספונטניות מול הפקידות הבכירה בממשלה ובאוצר במאבק להשוואת תנאי השוטרים והסוהרים לאלו של אנשי הקבע – ויישום החלטת הממשלה בנושא.

ארגון הכבאים נוקט צעדים ארגוניים, זאת על רקע פגיעה בתנאי הכבאים והתעלמות הנציבות משורה של פניות הארגון בנושא הסדרת תנאים שונים של הכבאים – ביניהם הענקת תקנים לביצוע תפקידים נוספים לתפקידי השגרה. יופסקו בכל רחבי הארץ השתתפות העובדים בתרגילים, אימונים והדרכות וכן יציאה לאבטחות. עם זאת, הדגיש ארגון הכבאים, כי כל הפעילות המבצעית השגרתית תמשיך להתנהל כסדרה. האיגוד גם הודיע על כוונתו להיאבק בהכרזת הנציב כי לא יקבל יותר מועמדים לתפקיד לוחמי אש שלא השלימו תעודת בגרות.

גם עובדי מג"מ בטיחות בנצרת עלית נשלחו לחופשה כפויה בפתח חג הסוכות לאחר שלא שולמה להם משכורת חודש אוגוסט וספטמבר. לעובדי המפעל לא הופרשו גם כספים רבים שאמורים היו להיות מופרשים לקרנות הפנסיה. ביום ראשון יתכנסו נציגי העובדים להיערך להמשך מאבקם.

14.10 מוצאי שבת

20:00 – "מוצ"ש מול היועמ"ש": מה שהתחיל כהפגנות קבועות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין פרשת הצוללות, הפך בעקבות האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור, להפגנות על עצם זכות המחאה, וכנגד השחיתות השלטונית, הנערכות בשורת מוקדים ברחבי הארץ. מרכז המחאה בפתח תקווה העצמאות 65 קניון כפר גנים. מלבד זאת צפויות הפגנות גם בראש פינה – צומת ראש פינה, נהריה – צומת נהריה מול התותח, חיפה – מרכז חורב, עפולה – כיכר העצמאות בשדרות הנשיא ,חדרה– כיכר המשטרה,נתניה – קניון עיר ימים, כפר סבא – ויצמן 63 קניון ערים, רמת גן – ביאליק 42, חולון– שדרות גולדה מאיר 6, ראשון לציון – מדרחוב רוטשילד, נס ציונה–  צומת ויצמן בן גוריון, מודיעין – צומת שילת, ירושלים – כיכר פריז, קרית גת –  צומת פלוגות, ערד – כיכר הכניסה לעיר על כביש 31.

16.10 יום שני

18:00 הפגנה להשוואת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. כיכר רבין, פרטים כאן.

17.10 יום שלישי

12:00 ועדת העבודה והרווחה של הכנסת תתכנס לדיון מיוחד על רקע משבר סגירת מפעל נגב קרמיקה בירוחם.

18.10 יום רביעי

8:30-15:00 כנס הצלחות ואתגרים בעלייה – של עיריית רמת גן ומשרד העליה והקליטה, לאנשי ונשות מקצוע העובדים עם עולים בכל התחומים. מרכז הכנסים רמת אפעל, פרטים כאן.

19.10 יום חמישי

17:00 מפגש של המכון לרפורמות מבניות בנושא – אי שוויון באוריינות פיננסית. אוניברסיטת תל-אביב, בניין נפתלי, חדר 527. פרטים כאן.

19:30 אוחצ' תרימי! ניתוח לשוני לסלנג להט"בי עם דותן ברום בבית הקהילות לגאווה וסובלנות בחיפה, רחוב מסדה 6. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!