דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
22 שנים לרצח רבין

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

22 שנים לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל - ואירועי הזיכרון משנים את דמותם, פחות טקסים והצהרות, יותר דיון ישראלי עממי על העתיד שלנו כאן | וגם - יום הנגב בכנסת, ועובדים ועובדות רבים הנאבקים על זכויותיהם הבסיסיות

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדות ועובדי קפה נואר ממשיכים במאבקם לחתימת הסכם קיבוצי ראשון במסעדה ובענף המסעדנות בכלל, נוקטים צעדים ארגוניים והפגנות. כנגד הנהלת הקבוצה עומד הליך משפטי בטענה כי פעלו בצורה בלתי חוקית במטרה לפגוע בהתארגנות ובנציגי העובדים. השבוע אמורה הנהלת המסעדה להגיש את תגובתה לטענות העובדים, ובהמשך צפויה להתקבל ההחלטה בתיק. הנהלת הודיעה המסעדה על הרעה חד צדדית בתנאי העובדים כתגובה לצעדים הארגוניים שנקטו.

זה שבועיים שעובדי מפעל נגב קרמיקה מפעילים אוהל מחאה בשער המפעל ומונעים מסחורות לצאת, וזאת לאחר שהנהלת קבוצת נגב הודיעה במפתיע על סגירתו והציבה מאבטחים שימנעו את כניסת העובדים אליו. השבועים שהעמיד בית הדין לעבודה למו"מ בין הצדדים אמורים להסתיים, ובסיומם הבהיר בית הדין כי לא יהסס להורות על פתיחת המפעל במידת הצורך. במהלך השבוע שעבר קיבלו העובדים צו לאפשר הוצאת סחורות שנרכשו כבר על ידי לקוחות מהמפעל – אולם לטענתם עשתה ההנהלה שימוש לרעה בצו וביקשה לרוקן את המפעל מסחורה שטרם נרכשה על ידי לקוחות ולהעבירה למחסניה בראשון לציון.

שכר חודשי אוגוסט וספטמבר טרם שולמו לכ-140 עובדי "מג"מ בטיחות" בנצרת עלית, וכן לא הופרשו כספים רבים שאמורים היו להיות מופרשים לקרנות הפנסיה. העובדים ממשיכים להפעיל את המפעל, בתקווה שימצא לו פתרון שישמור על קיומו. מפעל מג"מ בטיחות הוא יצרן יחיד בישראל של שורת חלקים עבור התעשייה הביטחונית, ביניהם מיכלי הדלק של כלל הטנקים מסוג מרכבה.

על אף ההסכמות אליהן הגיעו נציגי הנכים, ההסתדרות ונציגי המדינה בנושא העלאת קצבאות הנכות – חלק מארגוני הנכים אינם מקבלים את ההסכמות. הנכים הקימו מאהל מחאה מול כנסת ישראל ומזמינים את הציבור להגיע ולתמוך במאבקם.

מטה המאבק למען השוטרים, הסוהרים וגמלאי המשטרה והשב"ס ממשיכים בהפגנות ספונטניות מול הפקידות הבכירה בממשלה ובאוצר במאבק להשוואת תנאי השוטרים והסוהרים לאלו של אנשי הקבע – ויישום החלטת הממשלה בנושא.

ארגון הכבאים נוקט צעדים ארגוניים, זאת על רקע פגיעה בתנאי הכבאים והתעלמות הנציבות משורה של פניות הארגון בנושא הסדרת תנאים שונים של הכבאים – ביניהם הענקת תקנים לביצוע תפקידים נוספים לתפקידי השגרה. יופסקו בכל רחבי הארץ השתתפות העובדים בתרגילים, אימונים והדרכות וכן יציאה לאבטחות. עם זאת, הדגיש ארגון הכבאים, כי כל הפעילות המבצעית השגרתית תמשיך להתנהל כסדרה. האיגוד גם הודיע על כוונתו להיאבק בהכרזת הנציב כי לא יקבל יותר מועמדים לתפקיד לוחמי אש שלא השלימו תעודת בגרות.

הסגל הבכיר ב-17 מכללות ציבוריות ברחבי הארץ, הודיע השבוע כי לא יפתח מחר (ראשון) את שנת הלימודים האקדמית. משמעות הדבר שמעל ל-50 אלף סטודנטים ברחבי הארץ לא יפתחו את שנת הלימודים. המרצים דורשים להשוות את תנאי ההעסקה שלהם למרצים באוניברסיטאות וכמו גם תקצוב מחקרים, יצירת תנאים לשבתונים לשם מחקרים ועוד. לטענת הארגון, משרד האוצר לא מוכן לשתף פעולה עם דרישותיהם. – לברר עם דוד אם היתה התפתחות בשבוע האחרון

בשבוע שעבר אושרו מספר סכסוכי עבודה שונים, שבמידה והמו"מ בעניינם לא יניב תוצאות בתוך 14 יום – יאפשרו לעובדים לנקוט בצעדים ארגוניים: בשירותים הוטרינריים במשרד החקלאות, במנהל הזרים והאכיפה שברשות האוכלוסין וההגירה, בעיריית ערד, במשרד לביטחון פנים, בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים, בסקטור העגינה בנמל אשדוד, ברשת קהילה ופנאי בחולון ומפקחי הבניה בועדות המרחביות לתכנון ובניה.

29.10 יום ראשון

20:00 – מטה המאבק למען השוטרים והסוהרים יפגינו מול ביתו של שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט.

30.10 יום שני

במהלך היום יתקיים דיון בבית הדין לעבודה בתיק נגב קרמיקה.

17:00 – הפגנה מול הכנסת – מפסיקים את מכירת כלי הנשק לבורמה המבצעת פשעי מלחמה כנגד המיעוט הרוהינגי במדינה. משרד החוץ מכחיש כי מכירת נשק כזו מתבצעת. פרטים כאן.

19:00 – מפגש אישה לאישה בחיפה בנושא הסתכלות פמיניסטית בפרשות חטיפת ילדי תימן והזרקת אמצעי המניעה דפו-פרוורה לנשים יוצאות אתיופיה בכפיה. ארלוזורוב 118, פרטים כאן.

20:00 – אוהל זכור שדרות – מעגלי שיחה על המרחב הציבורי המשותף בעיר וערב במה אלטרנטיבית לציון 22 שנה לרצח יצחק רבין ז"ל. רחבת הסינמטק, פרטים כאן.

31.10 יום שלישי

9:00 – דיון בוועדת החינוך על תוכנית החומש למגזר הבדואי לציון יום הנגב.

9:30 – דיון בוועדת הכספים על היעדר תקצוב קבוע למתנדבי שנות השירות וקביעת התקציב בבסיס תקציב המדינה.

9:30 – ועדת המשנה לעבודה והרווחה לעניין הבטיחות בענף הבניין תדון בנושא העבודה בגובה שמהווה את אחד מגורמי הסיכון המרכזיים בענף: אישורים והכשרה, פיקוח ובניית פיגומים.

10:00 – ועדת הכספים תדון באופן חלוקת הארנונה בין יישובי הנגב

10:00 הועדה לקידום מעמד האישה תדון במצב תעסוקת הנשים הבדואיות בנגב.

11:00 – ועדת העבודה והרווחה תדון במצב שירותי הרווחה בנגב ובכפרים הלא מוכרים

11:00 – הועדה לזכויות הילד תדון בתחלואה ותמותת ילדים בחברה הערבית בנגב

17:30 – האסיפה הישראלית – מפגש שיח של כלל ציבורי החברה הישראלית לעיצוב דמותה הדמוקרטית, לציון 22 שנים לרצח יצחק רבין, תיערך בחיפה – גן האם, מודיעין – פארק הדגים, נצרת עילית – רחבת מתנ"ס ברקוביץ', ירושלים – גן הפעמון, ובאר שבע – רחבת יד לבנים מול העירייה. פרטים כאן.

20:00 – אוהל זכור רחובות – מעגלי שיחה קהילתיים לציון 22 שנה לרצח רבין. בחוויות שוויץ, רחוב סירני 52 רחובות. פרטים כאן.

1.11 יום רביעי

8:15 – ועדת הפנים תכין את הצעת החוק להבטחת דיור חלופי לתושבי גבעת עמל לקריאה ראשונה

9:00 – ועדת הקליטה העלייה והתפוצות תדון בהשפעת מתווה הכותל על הקשר עם יהדות התפוצות.

10:00 – ועדת העבודה תדון בקיצוץ מתוכנן בקצבת הניידות לעיוורים וללקויי ראיה.

18:00 – מושב האסיפה הישראלית בתל אביב, בכיכר רבין. פרטים כאן.

2.11 יום חמישי

19:00 – אוהל זכור תל אביב בכיכר רבין – קולות מהכיכר – הרצאות קצרות בסגנון TED בנושא דמוקרטיה. פרטים כאן.

4.11 מוצאי שבת

19:30 – אנחנו עם אחד: עצרת ציון 22 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, ביוזמת תנועת 'דרכנו' ו'מפקדים למען בטחון ישראל'. העצרת תתקיים ללא מעורבות של מפלגות או נאומים של פוליטיקאים מכהנים. ותתמקד בשלושה נושאים מרכזיים – מנהיגות, שלמות העם והנצחת החזון הציוני לדורות. כיכר רבין, פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!