דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

הסכם להעלאת קצבאות הנכות צפוי להיחתם בתחילת השבוע ולא כולם מרוצים מזה | מאבקי עבודה במגוון תחומים וענפים | וגם, ארגון "נשים עושות שלום" ממשיכות במסען

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

על אף ההסכמות אליהן הגיעו נציגי הנכים, ההסתדרות ונציגי המדינה בנושא העלאת קצבאות הנכות – חלק מארגוני הנכים אינם מקבלים את ההסכמות,וייתכן וימשיכו בפעולות המחאה ברחבי הארץ ובחסימות כבישים.
מטה המאבק למען השוטרים, הסוהרים וגמלאי המשטרה והשב"ס עורכים הפגנות ספונטניות מול הפקידות הבכירה בממשלה ובאוצר במאבק להשוואת תנאי השוטרים והסוהרים לאלו של אנשי הקבע – ויישום החלטת הממשלה בנושא. לצד זאת הודיעה קבוצת פעילים בשבוע שעבר כי הקימו עמותה בשם "הוועד של השוטרים והסוהרים" וכי בכוונתם לפעול גם בבג"צ לביטול האיסור על התאגדות שוטרים וסוהרים.
ארגון הכבאים נוקט צעדים ארגוניים, זאת על רקע פגיעה בתנאי הכבאים והתעלמות הנציבות משורה של פניות הארגון בנושא הסדרת תנאים שונים של הכבאים – ביניהם הענקת תקנים לביצוע תפקידים נוספים לתפקידי השגרה. יופסקו בכל רחבי הארץ השתתפות העובדים בתרגילים, אימונים והדרכות וכן יציאה לאבטחות. עם זאת, הדגיש ארגון הכבאים, כי כל הפעילות המבצעית השגרתית תמשיך להתנהל כסדרה. האיגוד גם הודיע על כוונתו להיאבק בהכרזת הנציב כי לא יקבל יותר מועמדים לתפקיד לוחמי אש שלא השלימו תעודת בגרות.
הנהלת מסעדת 'קפה נואר' בתל אביב וועד העובדים ישיבו ביום ראשון להצעת הפשרה שהציג בית הדין האזורי לעבודה – הכוללת מתווה להסכם קיבוצי ראשון בענף המסעדנות. במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות, נקבע ליום שני בשעות הבוקר דיון נוסף בנושא טענת העובדים לפגיעה בזכות ההתארגנות ובנציגות העובדים.
עובדי בנק איגוד הדורשים להיות מעורבים בהליך רכישת הבנק, ועובדי דה מרקר על רקע הכוונה לאחד את מערכת העיתון עם מערכת הארץ ואף עתרו לבית הדין לעבודה על רקע הכוונה לבצע פיטורין חד צדדיים.
עובדי חברת הגז "אמישראגז" ממשיכים בעיצומים ופעולות מחאה ומשבשים את פעילות החברה בכל רחבי הארץ, בשל גרירת רגליים במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי וטענות להתנהלות כוחנית ואיומים של ההנהלה.

24/9-10/10

מסע השלום של "נשים עושות שלום", נפתח בשבוע שעבר בשדרות, ממשיך השבוע ויעבור דרך שדרות והנגב המערבי, ירוחם, באר שבע, אום בטין, לקיה, רהט, חורה, איזור ים המלח, גוש עציון, חצור, טבריה, נצרת, פרדיס, תל אביב וירושלים. פרטים כאן.

1.10 יום ראשון

10:00 – מבקר המדינה יגיש לכנסת דו"ח בנושא טיפול המדינה בקשישים השוהים בביתם.

17:00 – הפגנה למען שמירה על מוזיאון הטבע בירושלים, לאור הקיצוץ בתקציבו על ידי העירייה ותוכניות בניה שונות המאיימות על שטחו. לאחר ההפגנה יערך גם סיור חינוכי במוזיאון. פרטים כאן.

2.10 יום שני

7:00 במידה והנהלת 'קפה נואר' וועד העובדים לא יגיעו להסכמה בעקבות הצעת הפשרה של בית הדין – יתקיים דיון הוכחות בטענות הוועד והסתדרות הנוער העובד והלומד לפגיעה בזכות ההתארגנות ובנציגות העובדים מצד הנהלת המסעדה. בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

10:00 – המשך הדיון בוועדה לביקורת המדינה על דו"ח המבקר בנושא הטיפול בקשישים השוהים בביתם.

3.10 יום שלישי

דיון בדלתיים סגורות בבית הדין הארצי לעבודה בתביעה של 257 שוטרים וגמלאי משטרה מהיחידות המיוחדות בטענה לאפליה בשכרם מול מקביליהם המשרתים בצה"ל. מרבית התובעים מופיעים בכתב התביעה בשם חסוי בשל תפקידם. בפורום משפחות השוטרים והסוהרים הזמינו פעילים להגיע לבית הדין על מנת לתמוך בתובעים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!