|
|
|
|
|
|
|
גיל פלוטקין |
|
דעה /
למי יהיו ביצים?
|
|
שר החקלאות עודד פורר מנסה לדחוף את הלולנים ביישובי גבול הלבנון אל מעבר לקו הגבול – מעבר לאפשרות להתקיים בכבוד. ״מי הם אותם החקלאים על גבול הצפון״, זעק אתמול (ב׳) מיכאל ביטון (כחול לבן) בוועדת הכלכלה בכנסת, ״מדובר באיזה טייקונים שיושבים על סיר בשר? ״החקלאים שמגדלים את אותם עופות לביצים בישראל הם עולים ובני עולים מקוצ׳ין, לוב, מרוקו ותוניס. אלה האבות והאימהות שלנו. ההכנסה החודשית שלהם היא באזור ה-7,000 שקלים, פחות מהשכר הממוצע במשק. ״מדובר במיישבי קו הגבול״, כעס יו״ר ועדת הכלכלה, ״סופגי הפיגועים באביבים ובדובב, משפחות שכולות שספגו פיגועים וקטיושות, ואנחנו משסים בהם את הציבור והתקשורת?״ *** השר פורר
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מיכל מרנץ |
|
דעה /
לרפורמה בבגרויות אין סיכוי בלי שיתוף המורים
|
|
לרפורמה בבחינות הבגרות שיזמה שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, יש פוטנציאל להפוך את מערכת החינוך למעמיקה ומעשירה יותר ממה שהיא היום. אבל למרות העיקרון הראוי שעומד מאחוריה, אופן הביצוע שבו בחרה השרה שאשא ביטון הוא פופוליסטי, ומתעלם מהאנשים שצריכים להיות שותפים מלאים לרפורמה כזו: המורים והמנהלים בשטח. הרפורמה כוללת המרה של הבחינות במקצועות הרוח: היסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות, לעבודה מסכמת בקבוצות, שתיבדק על ידי בית הספר ובוחנים חיצוניים. לאופן הלמידה הזה יש פוטנציאל לפתח יכולת ההתבוננות רב ממדית בעולם, שאינה מתוחמת למקצוע כזה או אחר. כך לדוגמה, קבוצת תלמידים שתבחר לחקור את מושג העבדות תוכל ללמוד על ההיסטוריה של עבדות השחורים
|
|
|
|
|
|
|